Tyg i buren
Jag undrar om man kan ha tyger i buren, eller blir det farligt om hamstern gnager på det och kanske får tråd i munnen :/ Har gjort en liten tunnel med hälften tyg och hälften toarulle..
- Redigerat 2021-06-06 10:44 av Herveaux
vet inte men jag har det
jag har haft tyg i buren en gång och det slutade med trådar i munnen, så skulle inte rekomendera det:S men man kan ju ha tyg saker i typ "lekhagen" om man håller uppsikt över hamstern?🙂
Jag tror att fleecetyger går bra, jag har dock själv andra tyger eftersom min hamster aldrig biter på grejer 😊🙂
#1 det låter inte så ansvarigt av dig att inte veta om det är farligt eller inte att ha det i buren och ändå ha det och inte kolla upp det innan ?
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Jag hade en hamster som lyckades få en tråd virad stenhårt runt benet…det hela hade kunnat sluta mycket illa. Så jag rekommenderar att inte ha tyg i (eller för nära) buren :)
Svarar vi på ett 1år gammalt inlägg nu? :P
#6 Hahaha jag märkte inte ens att det var ett år gammalt förän du skrev det! 😂
hahahaha😂
Haha :)
Jag har en hängmatta i tyg, vitt byxtyg. Hon har aldrig gnagit eller bitit på det, men det är olika för olika hamstrar. Du kan ju testa att ha den i aktivitetshagen och se om hon direkt börjar gnaga på den. 🙂
Oj… såg inte kommentarerna om att det var ett år sedan. Men jaja.