Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 793 ggr
The Idizen
0

Rasta eller inte?

Hej! Jag läser här och märker att folk rastar sina hamstrar flera timmar om dagen. Muffin får självklart komma ut och gosa och sånt, men hon springer typ aldrig fritt. Känner mig nästan som en dålig hamsterägare .. :( 

Men sedan när hon får komma ut känns det nästan som att hon blir orolig, hon springer oroligt runt och tittar. Om det finns ett sovställe så går hon gärna och lägger sig…

Lekhagen vill hon komma ut från.. Hur hamster säkrar man ett rum?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

jossa5
0

Att hamstersäkra ett rum är inte svårt. Se till att det inte finns några små hål eller springor hamstern kan springa in i, samt inga farliga (el)kablar den kan gnaga på. Inget annat farligt heller såklart.

Men kom ihåg att alla hamstrar vill inte komma upp heller, det är ju individuellt. Vissa vill vara ute flera timmar om dagen, medan vissa vill bara upp en stund ibland. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

The Idizen
0

#1, okej men är det inte svårt att hitta dom bakom sängar osv..?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

jossa5
0

Jo, det kan det ju vara. Så man får kolla lite sånt med, så att hamstern inte har massa ställen att gömma sig på. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Frosstis
0

Knacka på golvet och ropa efter hamstern så kommer du hitta den

Cafesinner
0

4 - Så lätt är det inte med alla hamstrar, haha!

Och till originalpostaren, om hamstern är orolig kan du börja med ett mindre rum som till exempel ett badrum :) Eller så kan du sprida ut lite strö från buren så att det luktar som dess revir.

Dvärgis1234
0

Jag har precis samma problem med kokos men jag kan inte hamster säkra mitt rum då elkablar är liksom "fast" spikade i listerna :(

jojjobojjo123
0

min hamster får springa i min garderob, där kan man ju ha hamstern jag har tömt alla kläder och förvarar dom på en annan plats, där det finns pringor täcker jag med kartong eller liknande, och så inreder jag garderoben och nu är det absolut hamsterns favorit plats…😃