hur länge har ni era hamstrar uppe/rastar?
jag låter ruby springa fritt i mitt rum under min uppsyn (vi gosar såklart en hel del med) mellan 10 minuter till 1 h per dag, ibland mer beroende på hur den ser ut. om jag ligger framför tv:n/datorn brukar jag släppa ut henne och gosa lite. men om familjen t.ex åker och handlar eller andra saker blir det kanske bara 10 min :)
ni då?
Några timmar på toaletten ungefär varje dag! Det har blivit mer att min lillebror skött rastningen och han har mer rutiner än mig, haha.
Jag låter mina två springa fritt eller i leklådan ca 1-2 timmar per dag. Gosar jag ganska mycket också! 1-2 timmar där också :) Dock så är min ena hamster antagligen dräktig så för henne blir det mer gosa just nu :)
Roffe gillar inte att bli rastad men plockar upp honom och gosar så ofta jag kan med :p försöker rasta honom med jämna mellanrum men är inte så uppskattat
Anna och taxen Max
Vi har ut Maru-chan några gånger om dagen, antingen så får han springa på sängen eller golvet. Vi har även en Hamster boll till honom. Det beror på hur trötta vi alla är, och hur varmt det är.
Shouga-chan har vi inte haft mer en ett dygn så vi får se. Han verkar ha kommit till ro nu dock, han blir inte rädd för nya ljud längre. Och vi kan sätta ner händerna i buren utan att han bryr sig, bara luktar lite :)
Det varierar lite men ganska många gånger om dan :)!!!
Mina vaknar vid kl19 och sen är de ute varierande i boll och i hage kanske 3-4 timmar. Beror på om någon är trött så får den givetvis gå in i buren tidigare ;).