Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 2450 ggr
Hector13
0

Guldhamster ifrån djuraffär! Hjälp!

För snart en vecka sedan, så köpte jag en guldhamster. Min första hamster jag har haft! Jag hittade inga uppfödare/privat personer som sålde i närheten där jag bor. Och mina föräldrar ville inte köra 3 timmar till en uppfödare jag hade hittat. Så jag pratade med en djuraffär där dem berättade att dem tog in både från grossisten Imazo och från privat personer. Väl där så blev jag väl så till mig att jag glömde totalt att fråga vart guldhamstern jag hade valt ut kom ifrån! Så när jag kom på det skickade jag ett mail direkt och frågade! (djuraffären är ej i min stad, därför skickade jag mail) Fick nu som svar att den kom från grossisten imazo. Var just det som jag inte ville, eftersom jag inte vill stödja det helst efter allt negativt man hört! Jag vet inte vad jag ska göra nu! Ska jag åka o lämna tillbaka honom (så man inte stödjer grossiten) eller ska jag behålla honom o lära mig av mitt misstag och inte köpa från djuraffärer igen oavsett vad dem säger? :/ (inte för att jag tycker hamstern är ett misstag!!) Han är super trevlig, klättrar alltid upp i handen när man stoppar ner den, bits inte (naffsade lite en gång efter att jag hade glömt att tvätta händerna när jag hade ätit korv med fingrarna) han är pigg, ser frisk ut! Man hör ju bara massa negativt om djuraffärs djur, men är det någon av er som har en hamster från djuraffär som det har gått bra med? Eller har det bara gått dåligt? Är jätte rädd att han ska bära på nån sjukdom osv, men jag har verkligen fastnat för honom eftersom han är såpass trevlig! Känns som att om man säger att han är ifrån en djuraffär så får man alla emot sig (kan ju dock förstå detta eftersom vi gärna vill att dem ska födas upp på ett riktigt bra ställe!)

Gerro
1

Om han verkar frisk, trevlig & om du har fäst dig vid honom så tycker jag att du kan behålla honom :)
Jag har själv köpt från djuraffär & det har alltid varit trevliga djur, förutom en gång då jag köpte en robbe men dom är ju mer ett tittdjur.
Mina kom dock från en privatperson som jag senare fick tag på.

AkaiTsuki
2

Tycker du ska behålla honom och köpa alla nästa djur från uppfödare och uppmana andra människor att köpa hos uppfödare. Jag tror inte att han är sjuk bara för att han är från Imazo 

Det är viktigare att han får ett bra hem, än vara oroad om vart han kommer ifrån tycker jag🙂

//Joanna

Hector13
0

#1 okej :) Va bra! :) tack för ditt svar! #2 ja absolut! Hädanefter kommer jag endast köpa från uppfödare! Mycket mer positivt då man kan ha kontakt med uppfödaren :) Ja, helt rätt! :)

Gerro
2

Lycka till med den lille & lägg gärna upp lite bilder på honom :)

Hector13
1

#4 tack så mycket! :D Ja, ska göra det imorgon tänkte jag, har inte så många bra bilder ännu, förutom när han sover! Så jag ska ta lite nya imorgon :)

jossa5
1

Nu har du ju fått svar redan, men jag skriver ändå. :)

Bara för att han råkar vara en Imazo behöver det inte betyda att det är en elak liten hamsterusling som bara väntar på att få hugga. Det finns jättemånga som köpt från djuraffär och fått jättefina hamstrar, hur goa som helst! :)

Det kan ju vara bra att hålla lite extra koll vad gäller sjukdom. Inte så att du behöver gå omkring med en stor klump i magen, men kolla lite extra bara.

Jag hoppas det går bra för dig med honom, och lägg gärna upp bild! Alltid roligt att se! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Hector13
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh, va bra! Han har inte bitit mig ännu iaf, och igår så kom han och ville umgås hela tiden! :) 

Ja, absolsut! Jag ska kolla lite extra och vara uppmärksam :)

Det hoppas jag med, ska lägga upp bilder i mitt fotoalbum ikväll när han har vaknat, men kan lägga upp 1 här så länge :) Har inte så många mer bilder än denna ännu, förutom på mobilen fast kan inte få in dem i datan :(

jossa5
0

#7 Aaw, vilket litet gos! Jättesöt är han! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Fiona1234
0

Så söt han är :)!

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Anna4077
2

Jätte fin jag köpte också från djuraffär och tänker såhär, dom behöver ju ett hem dom också. Det är ju inte deras fel att de kommer från imazo. Min kommer också där ifrån. Men jag rekommenderar alla att köpa från uppfödare även om jag älskar min hamster

Anna och taxen Max

Hector13
0

#8 #9 :D visst är han.. :) #10 Ja precis! :)

lydia.L
0

Min hamster kommer från djuraffär och hon är helt underbar!!

Lydia & Tindra Glad

[RedHood]
0

Min hamster är från en familj som fick en tjuvparning på 12 bebisar och jag gissar att föräldrarna är från djuraffär men lilla Mewtwo är en helt underbar sak som bara nafsar när jag har luktat mat och har alltid varit rumsren och väldigt social :) Så det behöver inte vara något dåligt! Men liksom du så ska jag tänka mer på det i framtiden med alla mina djur :)

Hector13
0

Så härligt att höra! :D

Hector13
0

åh, va roligt att det blev såpass bra :) Jag tror att bara man ger dem kärlek o umgås med dem så kan alla bli riktigt snälla hamstrar :) Precis! :) Vilket otroligt gulligt namn! :')

ElviraNym
0

Ja tycker inte att du ska lämna tillbaka honom. Han verkar vara frisk och somsagt fäst vid dig. Jag tror att det skulle vara jobbigt både för dig och hamstern om du lämnar tillbaka honom.

Med vänliga hälsningar,
Elvira

[RedHood]
0

#15 Ja, håller verkligen med! Tack :D Otroligt gullig hamster du har!

Hector13
0

Jag kommer att behålla honom! Efter alla svar jag har fått så :) Han är ju frisk, o han vill alltid komma upp :) Ja, precis! Bättre att jag tänker på vad jag gjorde fel, och inte gör samma sak nästa gång :)

Hector13
1

#17 :D tack tack, kan inget annat än att hålla med :D