Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 565 ggr
Juliiao
0

nån som vet?

nån som kan hjälpa mig lite? 

jag har en hamsterhona på ca 5 månader och hon är (förhoppningsvis) dräktig.

hon har vart hur snäll och tam som helst aldrig liksom bitit nån eller vart sprallig när man tar upp henne från buren men sen idag ner jag ska ta upp henne attackerar hon min hand å biter?

hon har aldrig gjort så kan det bero på att hon kanske väntar ungar eller nått annat? 

tack i förhand ,Julia

ElviraNym
0

Tyvärr vet inet jag mycket om sådant. Men har du försökt att para henne eller något liknande?

Med vänliga hälsningar,
Elvira

BlackandBlue
0

din hand kan ha luktat konstig? hon kan ha blivit skärmd eller trängd?

är du säker på att hon är dräktig?

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Juliiao
0

ja jag släppte ihop henne med min hane för drygt en vecka sen å allt gick bra å de å hon va snäll å trevlig efter det tills nu då hon har blivit konstig, och jag vågar ju inte riktigt försöka ta i henne igen om hon nu skulle bita mig igen :(

Juliiao
0

#2nej jag vet inte riktigt, men hon har inte brunstat sen dess

BlackandBlue
0

det kan ju bara kanske vara graviditetsbeteende? är hon fortfarande sån ?

// Claudia Bertheau

Juliiao
0

när jag sätter ner handen å kommer nära henne lägger hon sig typ på rygg å de :(

BlackandBlue
0

du har inga lukter på handen som inte brukar vara där? bytt tvål eller liknande? annars skulle jag gissa på att det är graviditets beteende! har du sett några tecken på att hon skulle vara gravid?^^

// Claudia Bertheau

Juliiao
0

nej men jag hade inte använt samma tvål som vanligt, kan det va därför tror du? 

nej tyvärr inte bara de att hon inte brunstar längre och att hon har blivit lite tjockare 

och en fråga till ska man ta bort hjulet för hamsterhonan när hon är dräktig eller ska hon ha det kvar?  

🙂

BlackandBlue
0

Kan vara bara att hon inte känner igen din doft riktigt då sitt o pyssla med handen i buren och låt henne själv komma fram till dig! Ja hjulet ska bort och även ca 2-3 dar innan hon föder så ska du städa buren då du inte kan göra det sedan när ungarna har kommit! De går 16 dagar med ungarna så att du planerar bra !

// Claudia Bertheau

Juliiao
0

okej :) 

ska jag ta bort hjulet nu? har beräknat att ungarna ska komma nån gång mellan nästa söndag och måndag så städar nog sista gången på torsdag eller fredag :)

Fiona1234
1

Min hona Fiona var likadan förut fast inte lika aggressiv utan hon kunde bitas lite löst i fingret, är nog bara graviditets beteende :) Lycka till! Ska själv få en kull imogon igen :D

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

BlackandBlue
0

Ja ta bort hjulet nu! Lycka till med ungarna och fråga om det är något då är osäker på! :)

// Claudia Bertheau

Juliiao
0

#12 tack! Å ja jag hör av mig om jag blir osäker på nått :)

BlackandBlue
0

Gör det ! :))

// Claudia Bertheau