Allergi
Hejsan, jag har en guldhamster som heter Chloe, och hon har bursspån, vilket jag är väldigt allergisk emot. Jag undrar om det blir bättre om jag byter till alspån? När jag kollar runt skriver väldigt många att alspån är bra, tycker ni jag ska byta till alspån? :)
Tacksam för svar!
Jag är allergisk mot sågspån så jag använder ToaLätt papperspellets. Det funkar toppen!
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
jag är oxå allergisk mot sågspån, ToaLätt pellets funkar fint! Jag tycker du borde köra på det :)
Var kan man köpa det? :)
Det finns i alla matvarubutiker vid kattsanden. Är ganska billig och fungerar jättebra :).
Toa-lätt kan man köpa på Ica maxi, Coop forum, Crt zoologiska osv… Rekomenderar det verkligen! :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Så vilket sätt är du allergisk?
Anna och taxen Max
För mig som också reagerar på spån så har jag provat lite olika med bättre resultat:
- Lättströ (finns på Granngården)
- Toalätt
- STL-strö (brukar finnas på Granngården)
- Alspån
Det jag och hamstrarna tyckt bäst om har varit STL-strö eller Lättströ.
Är också allergisk mot spån, så har alltid använt toa-lättoch det är superbra! (Först hade jag toalätt sen ville jag testa spån men då så började det klia och så, så jag bytte tilbaks till toalätt!) toalätt kan man köpa på typ coop och ica o sånt :-)
Eftersom dem flesta tycker jag ska köra på alspån gör jag det, 1000 tack :)<3
Skulle gissa att det är själva dammet som irriterar.
#10 antagligen :)
#8 det gjorde det på mig med men sen köpte min sambo spån från tror det är dogman och det funkar super bra. kliar inte det minsta :) men då vet jag att fler reagerar som jag gjorde. alla sa att jag va nojig och torr om händerna.
Anna och taxen Max
Jag är också liiiite allergisk mot sågspån, men andvänder sånt toa-lätt strö och det funkar bra :)
Här i England på djurräddnings-centret jag jobbar på har de shredded paper, alltså strimlat i en sådan där maskin. Hamstrarna älskar det ^_^ Funderar på att börja med det själv, fatta spara pengar när man kan förstöra läxorna ;)