otroligt dum fråga...
Hej!
En arbetskamrat sa att om man blåser med en hårblås på en hamster så dör dom, för dom tål inte blåst. är de verkligen sant?
tycker de vore väldigt märkligt, borde ju ligga en hel hög döa hamstrar i de vilda efter de blåst🤔 eller???
så ni som kan de här stämmer de verkligen de hon sa? har själv svårt och tro på de…..
Kan tänka mig att hamstrar dör av chock om någonting sådant skulle hända men inte för att det blåser utan att den blir ihjälskrämd.
Dock skulle jag inte pröva det…
//Joanna
Nej det är inte sant för om man skulle behöva tvätta sin hamster (under stora omständigheter) kan man torka med hårtork. Dock är det ju ingenting man ska göra helst men om det är akut så.. de dör inte av blåst men de kan bli förkylda
De kan bli förkylda och då kan dom dö. ;)
Live
Laugh
Love 
ok, då hade jag rätt, hon sa att dom dör på studs av hårblåsten….
Knappast att de dör av själva hårblåsten. 😉
Att de troligtvis lider enormt om man inte gör det på rätt sätt är en annan femma. Är det en sådan man inte kan ställa in värmen på så kan den vara för varm, kan man ställa in blåsstyrkan så kan den vara för kall, ju mindre blåst desto varmare behöver det vara. Är den på max blir det obehagligt, osv.
Men eftersom man inte badar hamstrar, så behöver man heller inte blåsa dem med hårtork. Så detta är egentligen ingenting man behöver vara orolig inför.🙂
Skulle hamstern råka bli blöt av någon anledning, eller hamnat i någonting som skitat ner pälsen såpass att man måste bada den så fungerar en varm handduk, och mycket av nytt/rent rivet toapapper även det bra. Det beror på hamstern, och även på vad man har för hårtork.