Allergisk mot kanin :(
Hej! 
Hade skrivit världens längsta text och råkade klicka ner sidan inte kul.
I alla fall så var jag på vårdcentralen förra veckan….
Jag trodde jag hade fått halsfluss, men det var bara förkylning och ont i halsen. Det är ju bra, hatar ju att ta äckligt pencilin 
Samtidigt fick jag reda på provsvaren dom hade tagit på mitt blod då jag ville veta ifall jag var laktosintolerant… då fick jag reda på att jag är väldigt allergisk mot KANINER!
inte alls kul!
Jag som till och med hade tänkt fara och köpa en till kaninbur (samma kväll) för att jag skulle köpa en ny kanin snart. Men så blir det då inte!
Det är så tråkigt, idag är det faktiskt min födelsedag och jag fick reda på det här för ett par dagar sedan, som en rolig födelsedags present i förskott. Inte!
Det är ju så jobbigt, jag bara nyser, kliar i näsan och ögonen, jag var ju säker på att det var pollenallergi! alla mina 4 syskon har ju det, det har ju lixom varit när jag är ute och jag har ju ute kaninerna i en lekstuga, där dom bor. Sen har jag väll farit till skolan direkt efter kaninerna och nyst, speciellt lite senare på våren där, fällde ju kaninerna mycket vinterpäls och då har det väll suttit fast på jackan och på skolan har jag väll tagit på jackan på rasterna och nyst.
Jag älskar ju mina kaniner, jag ska ha kvar dom jag säljer dom aldrig dom är ju mina små hjärtan! 
Får väll tänka på att inte röra i kaninerna och sen med händerna i ansiktet. Får vara extra noga med att tvätta händerna oftare och ha andra kläder till kaninerna och sånt.
Jobbigt men om jag måste göra det för att få vara nära kaninerna så gör jag det ändå!!!!
En sak jag tänkt på jag är ju verkligen djurgalen och så men jag undrar en sak… NU TILL FRÅGAAAAN:
Tror ni jag är allergisk mot hamster, gerbil, (Skinny?) marsvin, "vanliga" marsvin och andra gnagare?
Är ganska sugen på marsvin/hamster faktiskt :)
Vi har ju nakenhund hemma men dom är ju allergivänliga och jag är inte allergisk mot andra hundar heller. Det är jag säker på.
Försök leta upp en uppfödare vetja och åk dit och testa :) Det är jättesvårt att veta bara sådär. Det är ju så olika från person till person. Så försök leta upp en uppfödare och åk dit :)
Vad tråkigt för dig! Jag tycker att du ska åka till en uppfödare och se hur det är att ha en hamster.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.