Russin och ost?
Hej, ikväll tänkte jag plocka ner stavmixern och goja ihop något mumsigt.. Tänkte blanda ihop en hel del.. Så har 3 frågor.. :)
Kan man ge russin?
Kan man ge icas strimlade mozarella ost som är för pizza?
Kan det bli farligt att blanda ihop vissa saker..? Alltså om det kan bli giftigt osv.. Eller om man bara kan lägga ner allt möjligt? ;)
Live
Laugh
Love 
Russin skulle jag inte ge särskilt ofta. Det är ju ganska sött, mycket fruktsocker i, så beroende på art skulle jag inte ge det ofta, eller inte alls.
Ost kan man ge ibland som godis. Vet inte hur mozarellaost är, men det går ju att prova ge en liten bit.
Jag vet inte om det kan bli farligt. Man undviker ju sånt som är farligt (tex avocado), så en bit gurka, tomat och ost är ju ingen fara. Det är ju inte sånt som blandar ihop sig.
Men är man osäker är det ju lätt att lägga en fråga här, som du gjort med din jordgubbe/melon-tråd. :) Bättre fråga en gång för mycket ;)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1, ja tack. :) Har som regel att aldrig ge något jag är osäker på. (:
Live
Laugh
Love 
Russin är för sött och kan leda till att kindpåsarna klibbar igen och det blir en inflammation.
Ost är hög fett halv samt är salt. Jag ger aldrig ost i alla fall.
Okej, tack får nog ta och undersöka det här med ost lite till.. ;)
Live
Laugh
Love 
#4 Det finns massor av folk som ger sina hamstrar ost. Bara en liten bit ibland, och hamstrarna gillar det, och ingen verkar ha fått problem av det.
Så en vanlig hushållsost som inte är så stark är inte farligt så länge du inte ger hamstern det varje dag. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag brukar strimla osten innan :)