Min hamster har långa tänder
Hej min hamster har långa tänder och jag Grer honnom frukt ibland men Han gillar inte de så mycket och han får godis men de hjälper inte! Snälla vad ska jag göra? Han Gnager mycket på buren med snälla vad ska jag göra åt detta?
Sluta bumms med att ge honom godis först och främst, plocka många grenar utomhus och ge lite knäckebröd, och du kan lägga in massor av toarullar och ägg kartonger i buren det uppskattas ofta, hur länge rastar du och håller på med hamstern? om den gnager galler så uppmanar jag dig att rasta hamstern mer.
H*n har långa tänder för att h*n inte gnager på saker som vässar ner h*ns tänder. 😉
Börja med att lägga i många saker att gnaga på i buren. Min lilla Muffin har hårda godis bollar, mat stänger i taket, grenar, toarullar och så är det även populärt att gnaga på trähuset.
Annars tror jag att man kan gå till veterinären och få tänderna klippta? Dock har jag hört att det kan kosta runt 500. :/
Live
Laugh
Love 
Tack för hjälpen! Jag raster honom varge dag länge och de hjälper för jag har börjat rasta längre stort tack !!
#3, åh så bra att det blir bättre! 😃
Live
Laugh
Love 
Kan man inte ge de sånna hamstergodis drops? Eller vad de nu heter?
#5 Kan kan man :) men det är inget som slipar tänderna och det är inte särskilt nyttigt. Då är de bättre med mer naturlig mat som godis. Torka egen banan i ugnen tex :)
Mvh Jenna
Okej! Mina hamstrar älskar det så då ska jag ta lite av sånna drops och lite "hemmagjort"
Det låter bra :) lagom är alltid bäst!
Mvh Jenna