Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2665 ggr
jozefiine
0

Vakna hamstrar?

Hamstrar är nattdjur. Det betyder att hamstrar sover på dagen. Så nu borde hamstrarna vara vakna. Är er hamster vaken? Vilken tid brukar er hamster vakna och vilken tid återgår den till att sova? :)

Hälsningar / Josefine och Maximus!Blomma

Zaviie
0

Mina är vakna, de vaknar runt 18-19 ca. Vissa tar lite tupplurar under kvällen, tex efter de varit ute i hagen andra e vakna hela kvällen, vet inte exakt när dom somnar.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

jozefiine
0

Samma här. Dock har Maximus inte tagit några tupplurar det senaste nätterna/kvällarna, han har fullt upp med hamsterhjulet som han ständigt ska springa i. ;)

Hälsningar / Josefine och Maximus!Blomma

jossa5
0

Hm, ja, både Isis och Nova kan vara vaken på morgonen när jag kliver upp, runt 8-9 tiden. Och då kan dom vara vaken till mitt på dan, runt 13-tiden. Sen sover dom, för att vakna på kvällen (lite olika vilken tid det är). Så då får dom komma upp i lekhagen både på dagen och kvällen. Nova brukar sova lite mer än Isis dock.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

The Idizen
0

Lilla Muffin vaknar runt halv 2 på natten, haha.

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

jmellberg
0

Min hamster vaknar ibland klockan 8-11 på kvällen, eller så vaknar han mellan 1 eller 2 på natten, sen går han och lägger sig när jag går upp på morgonen.. haha

Fast när jag kommer hem på eftermiddagen vaknar han alltid en stund när jag ger han mat och fixar i buren :) Vid fyra tiden, hehe.

Potatisen
0

Mina guldhamstrar har en fast schema och vaknar alltid vid klockan fem på eftermiddagen. Då får de mat, gos och får springa i lekhagen. Sen vid klockan halv sju somnar dem igen och vaknar vid nio. Det är även då som mina campbells vaknar och får mat. Alla hamstrarna somnar vid ca åtta på morgonen.

Rebornbabyn
0

Ok. Det är lite olika med Cocos. Men han springer alltid ovanpå hjulet! Är det fler hamstrar som gör det??

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

minihamster
0

#7 haha, springer han uppe på hjulet?! Ramlar han inte ner och slår sig då?

//Josephine :)

Rebornbabyn
0

#8 Ja, han springer alltid uppe på hjulet. Jag är alltid rädd att han ska trilla ner och skada sig men tydligen inte, han tycker bara att det är kul!

:) Min lilla busunge! ❤️

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

mathildamickels
0

Min hamster brukar vakna precis när man ska äta middag (vi äter sent) ca 20-21, han vet att det är då han också får mat och får komma ut och springa. Som piggast är han efter det fram tills ungefär kl 01 och tills dess brukar han få titta på film med oss i soffan. Han är alltid vaken vid 03-04 i alla fall, när jag kommer hem från krogen och i vintras när det var mörkt ute längre kunde han ibland vara vaken när jag vaknade vid 06. Nu tror jag att han somnar vid ca 04-05 på grund av att det blir ljusare i rummet han står i tidigare på våren. Hur gör ni, mörklägger ni rummen som era hamstrar bor i?

Mimmi_Lola
0

Det gör Lola också! :D Fast hon brukar ramla ner, så hon föredrar att springa i hjulet! ;)

Med vänlig hälsning, Mimmi

Dvärgis1234
0

Min har ingen speciellt tid !!

Hon är uppe lite då och då men sover oftast på natten faktiskt !!

[RedHood]
0

Min vaknar vid 10 tiden om inte halv 11 om jag inte börjar röra runt i buren sakta och det gör jag oftast vid 9 tiden :)

J0ssan
0

Min hamster har inte vaknat ännu.. Konstigt han som brukar vakna vid denna tiden..

Anna4077
0

Han sover mycket och är liksom vaken en halvtimme då och då på dagen och hur länge han är uppe på natten vet jag inte men det är inte i flera timmar iallafall. Sen äter han frukost med min sambo runt 6 på morgonen :)

Anna och taxen Max

Julip
0

Har två dvärgar och en guld. Alla tre vaknar runt kl 00.00 och är uppe till typ 04.00 kanske. 

Dvärgarna är vakna korta stunder under dagen men inte alltid jag ser det då.. så oftast väcker jag dom när jag vill hålla på med dom.

theomuffin
0

Min vaknar ca 21:30 och somnar ca 08:00 sen kommer han upp kanske 30 sekunder mitt på dagen 2 ggr

Kika gärna in min hamsterinstagram emmashammies och min facebooksida där jag sälger pärlarmband: Pärlarmband made for You. https://www.facebook.com/P%C3%A4rlarmband-made-for-You-1331653063516116/

CorneliaAndersson
0

Min hamster är vaken å sover lite hur som :P
Hon kan vara ute på dagen också och springa i buren, men visst är hon mer aktiv på kvällen, än dagen :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Gizzmo,Cinderella,Tingeling
0

Jag har fyra,en av de vaknar ca 15.00 men sen går hon och tar en tupplur runt 21.00 alltså när de andra vaknar. Och sen vaknar hon som tog en tupplur runt 2-3 timmar senare igen. Men sen när de går och lägger sig vet jag inte kanske vid 07.00 nånting sånt!

Mimmi_Lola
1

Min hamster Lola brukar vakna ca. klockan 22:00 och gå och sova ca. 07:00 ;) Hon brukar också vara lite vaken på dagen ibland! :)

Med vänlig hälsning, Mimmi

ebbamedruby
0

Ruby vaknar vid ca. 22 om jag inte haft henne uppe på dagen, då kanske hon vaknar lite tidigare, ca 20-21. Hon somnar väldigt olika faktiskt, ibland är hon vaken när jag lägger mig (ca 4-4.30), ibland somnar hon redan 3. Det beror väl helt enkelt på ur trött hon är, antar jag 😃