Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hÀlsabeteendekosthÄllningguldhamster
LĂ€st 1837 ggr
jojjobojjo123
0

tjock hamster...

hej!😃

tror min hamster blivit en aning tjockare pÄ sista tiden, har inte vÀgt honom en men ska göra det.

nÄgon som Àr erfaren av detta skulle jÀtte gÀrna fÄ ge mig lite rÄd pÄ vad jag ska göra sÄ han gÄr ner i vikt eller ett mat schema pÄ vad jag ska ge nu!

tack pĂ„ förhand!🙂

Anna4077
0

Jag vet med mig att jag matar min hamster lite mer Ă€n vad som kanske behövs. NĂ€r min sambo sen pĂ„ morgonen delar med sig av sin frukost
 Ja du kan tĂ€nka dig. Jag har en typ av pellets som basfoder, hamster complete, och sedan fĂ„r han frön 2dagar och grönsaker eller annan fĂ€rsk mat 2dagar och sĂ„ om igen. Lite beroende pĂ„ vad som hĂ€nder. Ska jag bort en kvĂ€ll, fĂ„r han frön. Det som Ă€r lĂ€tt hĂ€nt Ă€r att man ger dom förstora mĂ€ngder mat, iallafall Ă€r det sĂ„ för mig. SĂ„ tĂ€nk pĂ„ mĂ€ngden och pĂ„ att inte ge vĂ€ldigt fet mat eller men mycket socker. Vad fĂ„r din hamster för mat nu?

Anna och taxen Max

jojjobojjo123
0

detta fÄr han:

-han har alltid tillgÄng till vatten och pellets och jag brukar hÀlla i en fröblandning dÀr i ocksÄ.

-paprika fÄr han varannan dag

-ungefÀr 7 rispuffar per dag

-en gurkbit varannan dag

-1 solrosfrö eller mer varannan dag

-lite palsternacka nÄgra gÄnger i veckan och samma med vitkol

-och sÄ fÄr han nÄgon liten hamstergodisbit 3 gÄnger i veckan.

-och sÄ rastar jag honom ungefÀr 1-5 timmar per dag

ska jag tabort/lÀgga till nÄgot?

jojjobojjo123
0

putt.

Anna4077
0

Detta Àr vad jag tycker och jag Àr ingen expert men vad jag skulle göra Ge bra max 1tesked frön varannan dag. Min gÄr upp i vikt av sina frön Minska till 4 rispuffar Max 1 solrosfrö i veckan. Det Àr jÀtte fett Sen skulle jag ocksÄ tagit bort hamster godiset. Det Àr oftast överflödigt. Och det rÀcker med en bit grönsak per dag, Àven om det kÀnns lite sÄ blir det inte det. Min hamster Àlskar alla gröna grönsaker och dom Àr ocksÄ nyttigare Àn andra. VitkÄl Àr bra :) gurka ger jag bara om jag tycker han dricker dÄligt eller det Àr varmt ute eller i rummet. Det Àr mest vatten :)

Anna och taxen Max