Frysta grönsaker?
Hej! Försökte att slänga in frågan i andras inlägg men ingen som noterade det tror jag :)
Har en egentligen rätt simpel fråga tror jag. Hittade en påse med frysta Romanabönor och blomkål i frysen, är det saker som min guldis- tjej kan käka? :) Någon som har koll?
Alltså kokar upp det o låter det svalna av så klart, men just romanabönor?
Ja, det går att koka upp och låta svalna. Bönorna är jag inte helt säker på, har aldrig provat ge bönor till mina hamstrar själv.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Koka inte, då försvinner bra vitaminer! Låt de tina eller skölj de under varmt vatten:)
#2 Okej tack för svar :) Men Romanabönor? Är de okej att ge?
Jag har kokat till min hamster när jag lagat mat till mig själv. Hon tycker inte om rå broccoli som varit fryst, men den som varit kokt äter hon glatt. Så visst, det kanske försvinner lite vitaminer, men det är fortfarande grönt och innehåller fortfarande vitaminer. Annars vore det ju meningslöst för oss att äta dom också.
Så det går bra att koka, även om rått givetvis är bättre.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Ingen aning tyvärr!
Okej tack för alla svar!
Frågan återstår dock Någon som vet om ROMANABÖNOR är okej för hamstrar att äta?
Jag vet inte riktigt vad romana bönor är för något men jag googlade och det ser ut som någon typ av sockerärta eller platt brytböna, jag ger båda till min lilla skrutt. Ser inte varför man inte skulle kunna ge de.
Anna och taxen Max