Hur mycket broccoli?
Har kokat broccoli utan salt nu, är det någon som vet hur mycket man kan ge en liten dvärgis? ❤️
Live
Laugh
Love 
Ge en buske! :D Man kan ge rå också :)
En fråga: Brukar man verkligen koka grönsaker i salt? Jag har faktiskt funderat på det ett tag xD
#1, en hel buske? :D Asså dom är ganska stora!
Jag vet inte riktigt om man brukar koka alla grönsaker i salt, men det stod på baksidan att man egentligen skulle det. Morötter vet jag iaf att man brukar koka i salt. :p
Live
Laugh
Love 
Ge helt enkelt en lämplig bit. Det är ju inte farligt på något sätt.🙂 En dvärghamster behöver ju inte en enorm bit, men inte heller en minimal. Däremot skulle jag rekommendera att ge färska grönsaker istället för tillagade. Jag ger alltid råa grönsaker till mina djur. ^^
Till människor brukar man koka broccolin i salt, för att få lite mer smak. ;)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#3, Aa, okej. :) Men jag kan ge det ändå?
När jag köper mat och grönsaker endast till min hamster, som ingen annan äter här hemma så brukar jag köpa fryst. ;)
Live
Laugh
Love 
#4 Det går bra 🙂 Det enda som är bättre med färska är att inga nyttiga saker försvinner ut från grönsaken som det gör när man kokar, fast det är det fortfarande nyttigt och bra!
Brukar man inte ha salt för att sätta smak på grönsakerna? 🤔
Dock tror jag inte att djuren bryr sig om de direkt men vi gör ju de 😃
// Stephanie och hårbollarna 
#6 Jopp det gör man men om man ska koka till djuren är det ju bättre utan salt, är ju inte specellt bra för de små och deras njure 🙂
Hmm kan inte tänka mig att salta grönsaker xD Där lärde jag mig ett nytt :P
Eller alltså inte hela broccolin, utan ett "träd" utan broccolin brukar jag ge! Det är ju inte så stort!
#7 jo de fatta jag oxå 😃 uttryckte mig lite dåligt ^^ menar ju lite mer bara att djuren inte bryr sig om att det blir mer smak av salt ;) speciellt när de inte har testat det heller 😛
Typiska människan eller ja svensken kanske man ska säga vill ju ha salt till allt för att det ska "smaka" något 😉
Tur att djuren slipper det iaf 😂
// Stephanie och hårbollarna 
Okej, ger en liten bit nu då. :)
Live
Laugh
Love