Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 779 ggr
ElviraNym
0

Bebismat

Hej på dig!

Jag har köpt bebismat idag till min hamster. Jag kom på att när burken är öppnad håller den ju bara i några dagar hur ska jag göra för att "ha kvar den" om ni förstår vad jag menar. Kan man frysa bebis mat? 

Maten är "köttfärssås och spagetti"

Med vänliga hälsningar,
Elvira

jossa5
1

Ja, det går bra att frysa. Har du en iskubslåda så går det jättebra att frysa in i den, och sen när det är fryst flytta över i en plastpåse, så har du färdiga små portioner på en gång. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

ElviraNym
0

Tack!

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Fiona1234
0

Jag har 3 hamstrar så det går åt på 2-3 dagar :) Men annars kan man frysa in dom som #1 sa :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Cafesinner
0

En burk där inte all mat går åt blir dålig efter ungefär tre dagar och då brukar det bli typ fluffigt mögel, så jag försöker att frysa in den i portioner så fort som möjligt :) Den blir dålig så fort eftersom de inte använder konserveringsmedel.

ElviraNym
0

Tack min lilla sötnos har ätit hamstermat nu och hon älskade smaken den ska jag köpa igen. Jag har även fryst in den i små is…… (vet inte vad det heter). Men jag hittade inga kuber så det fick bli hjärtan:)

Med vänliga hälsningar,
Elvira

The Idizen
1

Jag har bebis mat - spaghetti och köttfärssås in frusen i små iskuber, funkar jätte bra. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

ElviraNym
0

:)

Med vänliga hälsningar,
Elvira