Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 10381 ggr
[Mariaxx]
0

Hur bor eran hamster? del 3

Japp, som rubriken lyder, skicka här nedanför gärna in bilder på era hamstrars burar.

De två tidigare trådarna i samma ämne:

charlie_mini
0

Har inga bilder på mina burar, men två är galler och två är andra burar (vet inte vad det heter) Glad

Tazzar
0

#1 Dunabur?

sawa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här bor kitty i sin plastlåda från claesolsson,72cmlång och40cm bred.har gjort massahål i locket och en del på baksidan=)

hon fick även en ny leksak eller ja snarar ett litet gym som hänger i taket..skickar med lite olika bilder på det=)

sawa
0

buren igen,hon sover i vänster hörn^^

sawa
0

alla hålen som lät MYCKET att borra hehe

sawa
0

så ser hennes lilla gym ut=)fäst det i hålen i locket

beccan92
0

så här bor Doris och hennes bebbar :o)

sawa
0

ser stort å fint ut=)vilken sötnos som kikar upp när du fotarSkrattande

Sara87
0

#5 Jag är inte så bra på det där med ventilation, men jag tycker att det ser ut att va för små hål. I sommar när det blir varmt kommer de där hålen knappast räcka till tror jag. Du gör ju givetvis som du vill, men det vore nog bättre med ett heltäckande nät istället för locket eller att du skär ur en stor bit ur locket å sätter in nät där då får du rejält med luft till hamstern. Ett litet tips bara ;)

sawa
0

till sommaren kan jag säkert fixa med nät men om man gör massa små hål går det nog bra oxå=)så länge det är tillräckligt många hål gör det väl förhoppningsvis inget om dom e små?eller vad tror ni?

såg nu även på bilden att det ser JÄTTESMÅTT ut med hålen Oo men så små e dom inte men för säkerhet skull ska vi borra mer hål på långsidorna oxå..eller kortsidorna

Sara87
0

#10 Jag vet inte, men till sommaren lär nog bättre ventilation behövas, eftersom det brukar bli väldigt varmt å kvavt då vissa dagar.

[Popcorni]
0

Min hamster bor i ett akvarium för tillfället, men jag hade beställt en mini duna åt henne som ska komma nu i veckan=)

beccan92
0

#8 Hehe, japp, det är "mamma" Doris som vill ha uppmärksamhet :P

sawa
0

ja får fixa det när sommaren kommer^_^

nu gick jag å borrade dubbelt så många hål som ja hade innan,fick dåligt sammvete hehe,vill vara på den säkra sidanSkrattande

Sara87
0

#14 Hihi, va inte meningen att ge dej dåligt samvete ;) Tänkte bara på hamsterns bästa, vilket jag är säker på att du också gör. Det är väldigt svårt att veta hur många/hur stora hål man ska göra, har varit med om samma sak till Astrids transportbur.

sawa
0

hehe ingen fara som du säger vill ja hamsterns bästa och tar gäran i mot tipps=)

ja ska göra mer hål på långsidan i morgon,så är jag helt på den säkra sidan..ja det e verkligen svårt att veta.

[maffiapudeln]
0

Lipton bor i en STOR gallerbur på 100x50x40 Här är bottenvåningen

[maffiapudeln]
0

Här ser man hur det ser ut på övervåningarna =P Tänkte gå ut och plocka lite grenar och fästa emellan våningarna så att ahn får lite mer att gnaga på ;P

[maffiapudeln]
1

Bella bor i en 70-duna ^^ Dock så har hon övervåning på också :)

RatLover
0

17/18# ojj vilken stor och fin Bur!! Är det en kanin/marsvinsbur??

Sara87
0

#18 Vilken söt fluffis! :)

beccan92
1

så här bor Simba :)

beccan92
0

så här bor Doris och Manda :)

Sara87
0

#23 Vilka söta små "lägenheter" :)

beccan92
0

hehe tack :)

Totte-
0

Lilla fias Bur är IKEA-låda största;)

Evvelina95
0

Peepee bor i en gallerbur , där han trivs väldigt bra..Men tänker spara till en större gallerbur så han får plats lite mer ^^ Men vet inte om det blir en galler Bur men vi får se.. Han får ha sin lilla gallerbur en tag till så hinner jag tänka och spara hehe :P men det första jag ska köpa  är ett nytt Hjul :D

På bilden är inte sanden i buren för jag hade inte hunnit sätta in den..

Sara87
0

#27 Om du inte redan gjort det så sätt fast kartong från t.ex. cornflakespaket på utsidan av hjulet så han slipper trampa igenom å ev. skada sej. Ja, ett nytt Hjul behövs, det där är alldeles för litet :P

Evvelina95
0

#27 Jo ska göra det.. Så det är för litet ?? Jag som tyckte det var lagom storlek men får väll köpa ett större då..

Sara87
0

#29 Hur stort är det? Det ser litet ut.. En guld bör ha 20 cm i diameter, gärna större. De ska inte behöva böja på ryggen när de springer.

Evvelina95
0

#29 Har inte hunnit mäta det ännu det där hjulet följde med honom när jag fick honom.Hämtade honom i onsdags..Men ska fixa ett nytt så fort som möjligt.Ska fråga mamma om vi kan fara till djuraffären nån dag..

Sara87
0

putt.

Noomie
1

vad fint era hamstrar bor..oki jag ska inte vara sämre lägger in lite jag med då Räcka ut tungan

först så här bor en del av hamstrarna

Noomie
0

inuti ser det ut så här :) en del med Hjul..andra hjulberoende hamstrar utan.

Noomie
0

Vissa bor i vanliga burar :)

[dbbiie]
0

Vad fint du ahr det Noomie :)

Noomie
1

När de leker får en vara på golvet i köket då jag har " säkrat" köket.

där kan vi sitta å kela…har även bollar till vissa …en hamster ÄLSKAR bollen..kastar sig in i den å vägrar komma ut…

I badkaret bygger jag upp lite utmaningar å annat skoj…givetvis med en handuk under …

sen har jag då ett jätte akvarium…som nu står i vardagsrummet ..frågan är ska jag bygga upp ett naturtroget landskap där…med smed stenar å träpinnar …jord ..ev lite kattgräs och annat roligt för dom…hmm vet inte ännu

Noomie
0

tack debbie ^^

Sara87
0

Fint Noomie! :) Kul idé med akvariet :)

Noomie
0

tack Sara ^^

RatLover
0

37# Ja gör det :D det kommer dom nog trivas i :D

Akrobat
0

så här bor ena hamster

ps. andra har en likadan

kommer bilder på sista buren

Noomie
0

fin Bur ^^

Akrobat
0

Tack men jag tycker inte så bra om den igentligen jag har bara inte hitat nån annan men här kommer en annan Bur som den nya hamstern Mjukis ska flytta in i på söndag

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=e4635f42-b979-412b-a6a1-7cec60c5ae60&Filename=nya bilder 005.jpg)

beccan92
0

Ofelias Bur ser ut så här nu =o)

beccan92
0

och så här ser det ut i Doris och Mandas Bur :)

Achatina
0

Det ser lite trist ut men ska införskaffa mer leksaker till honom (och Hilma) när jag kommer till en djuraffär där det faktiskt finns smådjursprylar xD

Totte-
0

#47 Har du jord i buren?:) Kan man ha det?

Achatina
0

48: Barkmull (weibull). Klart man kan :P

Totte-
0

Aha okej!:P

Sara87
0

Mirellas nuvarande inredning :)

Deco
1

Milo bor i ett terrarium i måtten 90 cm x 40 cm.

Deco
1

Mina bor i ett akvarium i måtten 110 cm x 45 cm.
Inredningen är inte så inbjudande på den här bilden eftersom hon nyss varit dräktig och fått en kull. Idag har hon dock fått tillbaka några lite roligare saker.

Totte-
0

Här har vi Tottes nya bur;)

Linda-Lou
0

*puttar*

Lovizaa
0

#33 jättesmart "burställe", är inte lådorna lite små, eller ser det bara så ut som det??

Skane-Maria
0

Min blivande hamster Betina ska bo i en Bur som vi hadde våra ökenråttor i (för några år sen).

Ikväll ska jag bygga om den till hamsterbur.

TiinaN
0

#57 Det är ju en kaninbur? Mellanrummet i gallret är väl för stort? Du vet, hamstrar kan komma ut vid 2cm mellanrum.

Lovizaa
0

hur kan det bli grön text?? ::O:O:O:O:O

TiinaN
0

Vet inte o_O
Det typ bara blev så, skumt

Lovizaa
0

haha xD

Westis
2

Så här bor våran. Bilden är utan "locket" som är i plast med gallertak.

TiinaN
1

#62 Mycket fin lekställning/hus :)

Westis
1

Eller hur! Gissa om den väckte habegäret. Var bara tvungen att köpa denSkrattande

TiinaN
0

Den väckte mitt ha-begär med XD Aldrig sett en sådan, ååh >_<

Skane-Maria
0

TiinaN: nej, det är ingen kaninbur, det är en Bur till ökenråttor, men eftersom dom är döda för länge sen tänkte jag renovera, och bygga om den till en hamster Bur.

**Som jag skrev i mitt inlägg: jag ska bugga om den till hamsterbur ikväll. (och i den ombyggnaden, ingår nytt galler)**

Att det blev grön text beror på att du citera mitt inlägg

TiinaN
0

Hmm okej, det ser iaf ut som en kaninbur, iaf modellen.
http://www.123hjemmeside.dk/picture.aspx?id=8077242

Okej, men det verka ju bra! Då får den stor yta :)

Skane-Maria
0

ja, nu när jag sett bilden, ser jag att den påminner om en kaninbur!Gladmen jag ser det bara possitivt, för då får hon mer platsFlört

mocchino
0

#68 Så länge hon inte kan klämma sig i emellan gallret så ser jag inga fel med buren mer än att jag hoppas att det finns ett lock annars lär hon klättra upp på gallret och sen rymma.. :P

// Nathalie

Skane-Maria
0

ja då Glad, där finns lock. locket är som ett "fönster" av  tätt nät, som man lägger över som ett lock (eller , hur jag ska förklara detRäcka ut tungan)

voikukka
1

Jag har precis köpt en hamster, Pelle heter han och är urgullig. :)
Jag har tyvärr en för liten Bur (tycker i alla fall jag) och ett för litet Hjul som jag ska köpa nytt. Vill köpa ny Bur med men tycker att alla hamsterburarna är för små. Vart kan man hitta en vettig Bur som är mer än 0,5 m bred?

Dessutom ska jag bygga en utebur åt honom där jag ska ha in massa grenar han kan klättra i och en låda med jord att gräva i. Kan jag göra det eller är det en dålig idé?

TiinaN
0

#71 Köp en maxi-duna, dem är 70cm något i längden.
Kolla på #51, så ser du hur en sådan ser ut.

TiinaN
0

Mina sötnosar bor så här :)

Ang snörena; har en viss liten kille hemma som gillar att knuffa på burar ;P

Flikka
0

en av Hugos burar ^^,

Flikka
0

Hugos Bur igen ^^,

Flikka
0

En dålig bild på gnälls Bur ^^,

Hamster-boy
0

Så här bor min dixsi

Hamster-boy
0

Så här bor Dixsi

Matilda_Mimmi
0

#77 var köpte du den där lekställningen någon stans??  Den verkar väldigt rolig till en hamster!!

Hamster-boy
0

Jag köpte den  på  ARKEN!en djuraffär i Växjö alla hamsrara älskar den!<33 min hamster älskar åka rusekanan men det är faktiskt sant:P

DodeN
0

Doris Bur, som först var bägges men när dem började slåss så fick han behålla buren och Hammy fick en egen, väldigt liten Bur. Har letat massor efter en bra Bur men inte hittat så i helgen hittade jag en på blocket, så nu har han 70cm lång Bur och 40cm förut. Han var väldigt förvirrad först. 150kr för en kanonfin Bur, 2 Hjul, mat, trähus, hamsterboll osv. Mitt bästa köp på länge.

DodeN
0

Och hammys Bur, vågar inte ta av taket nu när han springer runt och nosar på den nya miljön

Denna kommentar har tagits bort.
Nicky
0

putt

Matilda_Mimmi
0

#80 tror du att man kan köpa en sån på Väla i djuraffären i Helsingborg?? Ska dit idag, ska även till ikea. Det finns ju många saker på ikea som man kan köpa till en hamster!!

Lovizaa
0

så här bodde 64 att tag, har nu möblerat om och skaffat lite mer burinredning (:

Mikis75
0

Alexandra bor i en stor SAMLA-låda…

Mikis75
0

Lille Amor har flyttat från sin Duna till den här stora gallerburen… handduken som hänger mitt i buren är ett "fallskydd" åt den lille klätterapan Skrattande

MickiRosa
0

smart fallskydd!

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

mocchino
0

#88 Precis det där brukar jag tipsa alla som har lite för höga burar!  Skrattande 3kr handdukarna från Ikea är ett jätte bra köp att inreda med då.. ;) *thihi* Fast det där ser ut som en kökshandduk.. ;) Men det går ju minst lika bra det!

Så smart så smart! ;D

// Nathalie

Mikis75
0

#90 Jepp, kökshandduk funkar bra… har många gamla slitna kökshanddukar hemma som hamstrarna kan "ärva" ;-)

MangoPeperoniOwner
0

View Full Size Image

Min dvärghamster Peperoni och hans Bur, OBS!kopiera ej bildn, tack!

Linda3046
0

#88. Hur sätter du upp den där handduken?

MangoPeperoniOwner
0

#82 Va fint du hade inrett!

MangoPeperoniOwner
0

Här är min guldis Bur. Han har ett mkt större Hjul nu så han slipper böja ryggen , satt ni vet. Han har en sandskål ..men den kanske inte syns på bildenGlad

MangoPeperoniOwner
0

View Full Size Image

Här är skönheten . På den vita lappen står det: Mango's Bur, med en liten plastblomma bredvid. Han sover inte i huset , men..han sover där under övervåningen. Det har alla hamstrar som bott i de buren gjort ;)

Sara87
0

Glammys Bur nu.

tilda-ville
0

Till er som har akvarium som burar: Hur gör ni rent dem? haha XD Det måste vara jätte svårt! :P

tilda-ville
0

Här är min hamsters Bur :D  Glad

Jag frågade i zooaffären ifall de hade nån vadd till sovmatrial som ej var farlig, för jag har hört att hamsterbädden är farlig. Och då hade de en ofarlig vadd som jag köpte som ni ser i huset. Men jag ser på bildena att många av er använder papper som sovmatrial. gillar dom de? Går de bra med vanligt tidningspapper?

Linda3046
0

#99. Jag använder toalett-papper som bomaterial och det funkar jättebra!

gulzebra
0

Här bor Klimpen… Inredningen syns dåligt pga gallret dock.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

*dublett*

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

Rogers Bur

gulzebra
0

Sverkers Bur

Sara87
0

#99 Ja, det går bra med tidningspapper, hamster kan dock bli lite svart ;D Jag använder toalettpapper, som jag strimlar ner innan jag ger det till hamstrarna, mkt populärt! Jag köper 8-10 rullar för en tia på DollarStore, räcker i evigheter å billigt är det :)

Roxie
0

Man ska absolut inte ha tidningspapper eftersom trycksvärtan inte är bra om de får i sig det. Iaf vad jag har hört.

Själv brukar jag sno trasiga strumpor av pojkvännen (självklart tvättade :P) och klippa upp så de blir som en stor "filt" min Roxie älskar det!

Som ni ser på bilden ;)

// Sofia

Roxie
0

Såhär bor Roxie just nu. Funderat på att sätta in en hemmagjord hängmatta i vänstra delen av buren där det ser så tomt ut. Hon klättrar så sjukt mycket.. Att använda rören kommer inte på fråga :P

Nån som har nåt mer tips på förbättring? :)

// Sofia

Sara87
0

#106 Trycksvärtan är inte farlig längre, det enda som händer är att hamstern blir lite svart :D

Noomie
0

Sara, vill hon att jag ska ta bort dessa med? förvirrad vet inte om det gå under inlägg eller artikel sorrySkäms

kram Noomie

Sara87
0

#109 Det här är inte artiklar, dessa ska absolut vara kvar! :)

Noomie
0

tack gumman, då vet jag ^^

Asa-N
0

Puttar upp denna till hamster-boy

EvelinaO
0

Städade i buren idag åt Peepee och gjorde om lite i buren…
Jag ska köpa en större Bur till honom och nya leksaker ; ))

Och så hade jag tråkigt idag så jag gjorde ett nytt hus åt honom ;)

På bilden är inte gallret med, hjulet och vattenflaskan sitter fast i gallret så därför är dom inte med på bilden XD

Mizoan
0

Så här bor en min hamster Zorro

Mizoan
0

och så här bor mimmi min andra hamster :)

kozzi-kakan
0

Såhär bor min Kung-hamster Nisse… :P
Han blev alldeles hysterisk av att bo i sin gamla duna-bur förut så jag fick köpa en större bur åt honom. :)
Så nu lever han lycklig i sitt slott men han saknar en drottning…
Som snart ska komma till honom! :D

kozzi-kakan
0

Här är en bild på inredningen…
Kanske inte den roligaste och bästa men jag tror att den funkar:P

MangoPeperoniOwner
0

Haha, jaa jag såg dom där burarna, tyckte dom var som palats xD

Mollsan
0

Så här bor vår lilla Zoey!

Mollsan
0

O här är en bild till;)

L8sson
1

så här bor min lilla Gordon och Mina gerbiler =)

Hamster-boy
0

Dixies nya Bur när hon fyllde 2mån<333333

Hamster-boy
0

Dixies nya Bur när hon fyllde 2mån fick hon den:D

Mollsan
0

#116 åhhh så fin Bur! Var har ni köpt den?

Hamster-boy
0

På Lidl men jag hittade min på lagret annars var alla slut men du kan nog hitta LYCKA TILL=)

Sara87
0

Kozzi-kakan, du har fått en fråga, se #124 :)

TheBest
0

såhär bor min bebis. inte mycket inredning än. håller på att fixa. detta är en kaninbur.

Roxie
0

ooh.. vad jag vet så ska hamstrar INTE ha hö (om det är det du har i buren) för de stoppar in bomaterial i sina kindpåsar, och kan då skada sig på det vassa höet. *aj aj*

// Sofia

TheBest
0

#128 nej det är bara skugga du ser i buren.

[Hamster95]
0

Jag fick min Totte igår!Ska ta lite bilder på buren sen!Han bor i en stoor gallerbur med  3 våningar på vardera sida som på vänster sida går upp till Sandbadet och på höger sida går de upp till hjulet!Han fattade först inte hur man kom upp till sandbadet igår så jag hjälpte han lite,vilket slutade med att han smet ut på golvet.Fångade in han i sista stund!På botten har han ett Sovhus i trä(bytte bort det i plast med golv som fanns med när vi köpte buren) och en matskål i Lera!På botten så har jag miljöströ,en typ av papperspellets som absorberar bättre än spån och är därmed nästan luktfritt!Snart ska jag även byta ut hans blåa plasthjul eftersom han snart växer ur det!

[Hamster95]
0

Oops skrev fel,2 våningar på vardera sida

Sara87
0

Tristans Bur :)

[LoveNasse]
0

Till Deko,

Din Bur var urfin,din hamster bor verkligen i lyx,kan tänka mig att den älskar alla rören?

MangoPeperoniOwner
0

Peperoni´s Bur med hans nya leksak. Tagen idag.

MangoPeperoniOwner
0

Mango´s Bur, tagen idag.

vekan
0

#134 Gillar han det söta tyghuset i taket?

MangoPeperoniOwner
0

#136 Japp..han fatta grejen igår :)

[Hamster95]
0

Så fint alla hamstar bor =)

L8sson
0

hämtar ju keso på lördag =) detta är hans nya hem/hus =)

L8sson
0

ooh värsta grymt ju xD

[LoveNasse]
0

Fiint, blir Keso din första hamster?

L8sson
0

#141 jag har haft 1 innan gordon men han fick nå sjudom och dog efter 1 vecka. :/

men aa man kan se de som min första hamster ja =)

fats nu blev de ju en Ikea istället, du kan läsa mitt inlägg om kaso/ikea. det inlägget heter imorn händer det.

[LoveNasse]
0

Nej vad tråkigt!Rynkar på näsan

Tuffsen
0

Det kanske är lite sent men här kommer en bild på min lilla Benjamins Bur =)

L8sson
0

#143 aa men man har lagt de bakom sej nu :)

här e killens Bur igen :)

[LoveNasse]
0

Det där hjulet ser stort och bra ut:)

L8sson
0

#146 tack :) får bara ha den på dagen, för att han springer ihjäls sje på natten. då kan man vänja honom att va vaken på dagen också :)

[LoveNasse]
0

Jo jag gör samma sak, för på natten e han hur pigg som helst!!

L8sson
0

#148 precis, =)

[LoveNasse]
0

Haru nått bra tips för att vända på dyngnet? Eller nån annan :P

L8sson
0

#150 jag gå roch väcker honom helatiden ^^ eller aa försöke rialfall, jag vet ju själv hur de är att bli väckt. ^^ så har jag varit där i och pillat lite och satt i hjulet. men han e dö trött efter resan igår :)

[LoveNasse]
0

nwåå stackars liten<33 Varu på Kallhäll o ställde ut elr?

L8sson
0

#152 nej faktist inte :) han har varit på IKEA :) hämtade honom igår :)

[LoveNasse]
0

jaha, på ikea…vad gjorde han där?

L8sson
0

#154 vi hämtade honom innan, så ville vi inte lämmna honom i bilden så han fick följa med in :)

[LoveNasse]
0

jaha okeej:D

L8sson
0
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer