Hur bor eran hamster? del 3
Japp, som rubriken lyder, skicka här nedanför gärna in bilder på era hamstrars burar.
De två tidigare trådarna i samma ämne:

Har inga bilder på mina burar, men två är galler och två är andra burar (vet inte vad det heter) 
#1 Dunabur?

ser stort å fint ut=)vilken sötnos som kikar upp när du fotar
#5 Jag är inte så bra på det där med ventilation, men jag tycker att det ser ut att va för små hål. I sommar när det blir varmt kommer de där hålen knappast räcka till tror jag. Du gör ju givetvis som du vill, men det vore nog bättre med ett heltäckande nät istället för locket eller att du skär ur en stor bit ur locket å sätter in nät där då får du rejält med luft till hamstern. Ett litet tips bara ;)

till sommaren kan jag säkert fixa med nät men om man gör massa små hål går det nog bra oxå=)så länge det är tillräckligt många hål gör det väl förhoppningsvis inget om dom e små?eller vad tror ni?
såg nu även på bilden att det ser JÄTTESMÅTT ut med hålen Oo men så små e dom inte men för säkerhet skull ska vi borra mer hål på långsidorna oxå..eller kortsidorna
#10 Jag vet inte, men till sommaren lär nog bättre ventilation behövas, eftersom det brukar bli väldigt varmt å kvavt då vissa dagar.
Min hamster bor i ett akvarium för tillfället, men jag hade beställt en mini duna åt henne som ska komma nu i veckan=)

#8 Hehe, japp, det är "mamma" Doris som vill ha uppmärksamhet :P

ja får fixa det när sommaren kommer^_^
nu gick jag å borrade dubbelt så många hål som ja hade innan,fick dåligt sammvete hehe,vill vara på den säkra sidan
#14 Hihi, va inte meningen att ge dej dåligt samvete ;) Tänkte bara på hamsterns bästa, vilket jag är säker på att du också gör. Det är väldigt svårt att veta hur många/hur stora hål man ska göra, har varit med om samma sak till Astrids transportbur.

hehe ingen fara som du säger vill ja hamsterns bästa och tar gäran i mot tipps=)
ja ska göra mer hål på långsidan i morgon,så är jag helt på den säkra sidan..ja det e verkligen svårt att veta.
#18 Vilken söt fluffis! :)

#23 Vilka söta små "lägenheter" :)

hehe tack :)
Peepee bor i en gallerbur , där han trivs väldigt bra..Men tänker spara till en större gallerbur så han får plats lite mer ^^ Men vet inte om det blir en galler Bur men vi får se.. Han får ha sin lilla gallerbur en tag till så hinner jag tänka och spara hehe :P men det första jag ska köpa är ett nytt Hjul :D
På bilden är inte sanden i buren för jag hade inte hunnit sätta in den..
#27 Jo ska göra det.. Så det är för litet ?? Jag som tyckte det var lagom storlek men får väll köpa ett större då..
#29 Hur stort är det? Det ser litet ut.. En guld bör ha 20 cm i diameter, gärna större. De ska inte behöva böja på ryggen när de springer.
#29 Har inte hunnit mäta det ännu det där hjulet följde med honom när jag fick honom.Hämtade honom i onsdags..Men ska fixa ett nytt så fort som möjligt.Ska fråga mamma om vi kan fara till djuraffären nån dag..
putt.
Vad fint du ahr det Noomie :)
När de leker får en vara på golvet i köket då jag har " säkrat" köket.
där kan vi sitta å kela…har även bollar till vissa …en hamster ÄLSKAR bollen..kastar sig in i den å vägrar komma ut…
I badkaret bygger jag upp lite utmaningar å annat skoj…givetvis med en handuk under …
sen har jag då ett jätte akvarium…som nu står i vardagsrummet ..frågan är ska jag bygga upp ett naturtroget landskap där…med smed stenar å träpinnar …jord ..ev lite kattgräs och annat roligt för dom…hmm vet inte ännu
tack debbie ^^
Fint Noomie! :) Kul idé med akvariet :)
tack Sara ^^
37# Ja gör det :D det kommer dom nog trivas i :D

#47 Har du jord i buren?:) Kan man ha det?

48: Barkmull (weibull). Klart man kan :P

Aha okej!:P

*puttar*
#33 jättesmart "burställe", är inte lådorna lite små, eller ser det bara så ut som det??

Min blivande hamster Betina ska bo i en Bur som vi hadde våra ökenråttor i (för några år sen).
Ikväll ska jag bygga om den till hamsterbur.

#57 Det är ju en kaninbur? Mellanrummet i gallret är väl för stort? Du vet, hamstrar kan komma ut vid 2cm mellanrum.
hur kan det bli grön text?? ::O:O:O:O:O

Vet inte o_O
Det typ bara blev så, skumt
haha xD

#62 Mycket fin lekställning/hus :)

Eller hur! Gissa om den väckte habegäret. Var bara tvungen att köpa den

Den väckte mitt ha-begär med XD Aldrig sett en sådan, ååh >_<

TiinaN: nej, det är ingen kaninbur, det är en Bur till ökenråttor, men eftersom dom är döda för länge sen tänkte jag renovera, och bygga om den till en hamster Bur.
**Som jag skrev i mitt inlägg: jag ska bugga om den till hamsterbur ikväll. (och i den ombyggnaden, ingår nytt galler)**
Att det blev grön text beror på att du citera mitt inlägg

Hmm okej, det ser iaf ut som en kaninbur, iaf modellen.
http://www.123hjemmeside.dk/picture.aspx?id=8077242
Okej, men det verka ju bra! Då får den stor yta :)

ja, nu när jag sett bilden, ser jag att den påminner om en kaninbur!
men jag ser det bara possitivt, för då får hon mer plats

#68 Så länge hon inte kan klämma sig i emellan gallret så ser jag inga fel med buren mer än att jag hoppas att det finns ett lock annars lär hon klättra upp på gallret och sen rymma.. :P
// Nathalie

ja då
, där finns lock. locket är som ett "fönster" av tätt nät, som man lägger över som ett lock (eller , hur jag ska förklara det
)
Jag har precis köpt en hamster, Pelle heter han och är urgullig. :)
Jag har tyvärr en för liten Bur (tycker i alla fall jag) och ett för litet Hjul som jag ska köpa nytt. Vill köpa ny Bur med men tycker att alla hamsterburarna är för små. Vart kan man hitta en vettig Bur som är mer än 0,5 m bred?
Dessutom ska jag bygga en utebur åt honom där jag ska ha in massa grenar han kan klättra i och en låda med jord att gräva i. Kan jag göra det eller är det en dålig idé?

#71 Köp en maxi-duna, dem är 70cm något i längden.
Kolla på #51, så ser du hur en sådan ser ut.

#77 var köpte du den där lekställningen någon stans?? Den verkar väldigt rolig till en hamster!!

Jag köpte den på ARKEN!en djuraffär i Växjö alla hamsrara älskar den!<33 min hamster älskar åka rusekanan men det är faktiskt sant:P
Doris Bur, som först var bägges men när dem började slåss så fick han behålla buren och Hammy fick en egen, väldigt liten Bur. Har letat massor efter en bra Bur men inte hittat så i helgen hittade jag en på blocket, så nu har han 70cm lång Bur och 40cm förut. Han var väldigt förvirrad först. 150kr för en kanonfin Bur, 2 Hjul, mat, trähus, hamsterboll osv. Mitt bästa köp på länge.

putt

#80 tror du att man kan köpa en sån på Väla i djuraffären i Helsingborg?? Ska dit idag, ska även till ikea. Det finns ju många saker på ikea som man kan köpa till en hamster!!

smart fallskydd!

#88 Precis det där brukar jag tipsa alla som har lite för höga burar!
3kr handdukarna från Ikea är ett jätte bra köp att inreda med då.. ;) *thihi* Fast det där ser ut som en kökshandduk.. ;) Men det går ju minst lika bra det!
Så smart så smart! ;D
// Nathalie

#90 Jepp, kökshandduk funkar bra… har många gamla slitna kökshanddukar hemma som hamstrarna kan "ärva" ;-)
Min dvärghamster Peperoni och hans Bur, OBS!kopiera ej bildn, tack!
#88. Hur sätter du upp den där handduken?
#82 Va fint du hade inrett!
Här är skönheten . På den vita lappen står det: Mango's Bur, med en liten plastblomma bredvid. Han sover inte i huset , men..han sover där under övervåningen. Det har alla hamstrar som bott i de buren gjort ;)

Till er som har akvarium som burar: Hur gör ni rent dem? haha XD Det måste vara jätte svårt! :P

Här är min hamsters Bur :D 
Jag frågade i zooaffären ifall de hade nån vadd till sovmatrial som ej var farlig, för jag har hört att hamsterbädden är farlig. Och då hade de en ofarlig vadd som jag köpte som ni ser i huset. Men jag ser på bildena att många av er använder papper som sovmatrial. gillar dom de? Går de bra med vanligt tidningspapper?
#99. Jag använder toalett-papper som bomaterial och det funkar jättebra!
Här bor Klimpen… Inredningen syns dåligt pga gallret dock.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
*dublett*
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Rogers Bur
Sverkers Bur
#99 Ja, det går bra med tidningspapper, hamster kan dock bli lite svart ;D Jag använder toalettpapper, som jag strimlar ner innan jag ger det till hamstrarna, mkt populärt! Jag köper 8-10 rullar för en tia på DollarStore, räcker i evigheter å billigt är det :)
#106 Trycksvärtan är inte farlig längre, det enda som händer är att hamstern blir lite svart :D
Sara, vill hon att jag ska ta bort dessa med? förvirrad vet inte om det gå under inlägg eller artikel sorry
kram Noomie
#109 Det här är inte artiklar, dessa ska absolut vara kvar! :)
tack gumman, då vet jag ^^
Puttar upp denna till hamster-boy

Städade i buren idag åt Peepee och gjorde om lite i buren…
Jag ska köpa en större Bur till honom och nya leksaker ; ))
Och så hade jag tråkigt idag så jag gjorde ett nytt hus åt honom ;)
På bilden är inte gallret med, hjulet och vattenflaskan sitter fast i gallret så därför är dom inte med på bilden XD

Haha, jaa jag såg dom där burarna, tyckte dom var som palats xD

På Lidl men jag hittade min på lagret annars var alla slut men du kan nog hitta LYCKA TILL=)
Kozzi-kakan, du har fått en fråga, se #124 :)
ooh.. vad jag vet så ska hamstrar INTE ha hö (om det är det du har i buren) för de stoppar in bomaterial i sina kindpåsar, och kan då skada sig på det vassa höet. *aj aj*
// Sofia
#128 nej det är bara skugga du ser i buren.
Jag fick min Totte igår!Ska ta lite bilder på buren sen!Han bor i en stoor gallerbur med 3 våningar på vardera sida som på vänster sida går upp till Sandbadet och på höger sida går de upp till hjulet!Han fattade först inte hur man kom upp till sandbadet igår så jag hjälpte han lite,vilket slutade med att han smet ut på golvet.Fångade in han i sista stund!På botten har han ett Sovhus i trä(bytte bort det i plast med golv som fanns med när vi köpte buren) och en matskål i Lera!På botten så har jag miljöströ,en typ av papperspellets som absorberar bättre än spån och är därmed nästan luktfritt!Snart ska jag även byta ut hans blåa plasthjul eftersom han snart växer ur det!
Oops skrev fel,2 våningar på vardera sida
Till Deko,
Din Bur var urfin,din hamster bor verkligen i lyx,kan tänka mig att den älskar alla rören?
#134 Gillar han det söta tyghuset i taket?
#136 Japp..han fatta grejen igår :)
Så fint alla hamstar bor =)
hämtar ju keso på lördag =) detta är hans nya hem/hus =)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Fiint, blir Keso din första hamster?
#141 jag har haft 1 innan gordon men han fick nå sjudom och dog efter 1 vecka. :/
men aa man kan se de som min första hamster ja =)
fats nu blev de ju en Ikea istället, du kan läsa mitt inlägg om kaso/ikea. det inlägget heter imorn händer det.
Nej vad tråkigt!
#143 aa men man har lagt de bakom sej nu :)
här e killens Bur igen :)
Det där hjulet ser stort och bra ut:)
#146 tack :) får bara ha den på dagen, för att han springer ihjäls sje på natten. då kan man vänja honom att va vaken på dagen också :)
Jo jag gör samma sak, för på natten e han hur pigg som helst!!
#148 precis, =)
Haru nått bra tips för att vända på dyngnet? Eller nån annan :P
#150 jag gå roch väcker honom helatiden ^^ eller aa försöke rialfall, jag vet ju själv hur de är att bli väckt. ^^ så har jag varit där i och pillat lite och satt i hjulet. men han e dö trött efter resan igår :)
nwåå stackars liten<33 Varu på Kallhäll o ställde ut elr?
#152 nej faktist inte :) han har varit på IKEA :) hämtade honom igår :)
jaha, på ikea…vad gjorde han där?
#154 vi hämtade honom innan, så ville vi inte lämmna honom i bilden så han fick följa med in :)
jaha okeej:D
:D