Färg på bebbar
jag är inte så bra på färger, två av ungarna e svarta, 2är vita å en är iaf creme satin. dom två som är helt vita vad kommer dom få för färg när dom blir vuxna? mamman e dove å pappan creme satin. ingen har röda ögon vad ja kan se…
Har du möjlighet att lägga in en bild? Det vore roligt att se!
kan prova ta bild sen:)
bara en av dom vita med på bild den längst hitåt. den är så vit som den ser ut
Grattis till bebisarna!! De 2 som du skrev e svarta e soblar. Skicka gärna fler bilder ska jag försöka hjälpa dig med d vita!!

Skicka gärna bilder på föräldrarna också! :)
Grattis till bebbsarna!
// Nathalie
ja å en är creme satin som far sin:) har ju ingen mer bra bild på dom"vita":S de här är den bästa ja fick. men dom är iaf helt vita,inte rödögda eller så heller…
på min skräm ser det ut som en silversobel iaf?
Är det möjligt att det kan vara en offwhite, den som är "vit"?
vet inte de kan de säkert vara:P dom är iaf vita de är 2st en är inte med på bilden… dom har inte blivit minsta mörkare iaf.

Jag tycker också det ser ut som en silversobel.. Men isf måste antingen mamma lr pappa vara silver.. :) Så om du kan fixa bilder får du gärna göra det! :)
// Nathalie
har inge fler bilder har bara en värdelös mobilkamera så ingen ide. mamman är dove å pappan creme satin
har en vuxen hane som är silver/grå å dom är inte alls lik honom iaf. dom är vita. vet inte hur silversobel ser ut men dom är inte nå silvriga bara vita.:))
I Ulrikas tråd finns bilder på silversobel bebisar ;) Silversobel kan man väl kanske beskriva som grå, men ljusare ringar runt ögonen, som glasögon ungefär ;)
Men offwhite är väl ändå en silver variant av creme? Och om det blir silversobel så borde det väl kunna bli offwhite?
Cremearnas genetik är inget jag håller på med och ej heller 100% insatt, men jag tyckte detta lät logiskt iallafall ;D
Är den vita kritvit eller mer gräddvit?
dom ser absolut inte ut som dom i tråden. dom är mkt ljusare. skulle inte säga att dom är gräddvita dom är kritvita.:)
Är det vanlig sobel då? De ungarna med "glasögona" är de mer bruna eller åt det gråa hållet?
mer bruna
Men är det inte "vanlig" sobel då? Men som sagt, jag är inte helt hemma på creme, så detta får du nog säkert bättre svar ifrån creme-folket när de kikar in :P
hehe jaa vem vet:D:D får väl se om någon löser det:D men de är ju en dålig bild så kanske är svårt.
ja, på min skärm så ser de ut att vara silversobel, men men .. :D
den med ögonringar liknar en silversobel alltså måste ena föräldern vara silver.
är din dove ljus i färgen kan den vara silverdove.
är far ljus i färgen så kan han vara en offwhite el en sg
sg= silvergrå är inte alltid gråa i färgen utan det finns de som också är mer vitaktiga.
har du sett nån antydan till hätta å kindteckningar? det kan synas svagt å då brukar det på bild synas bättre än vad ögat ser direkt.
testa med att fota pappan å se om de ser nåt nytt på bilderna,du måste inte lägga ut dom räcker med att du själv ser en förändring.
försöker bara komma på varifrån silvret kommer.
kolla i ämnet
Tema bäbisar >3
där la jag in en bild på en kull silversoblar jag hade för ett tag sen.
de ljusa (vita) är sg.
Som Ham-Madam skriver ovan i inlägg 22 så kan honan avra silverdove det kan vara svårt att se på dove. Och då kan det vara både silversobel och Offwhite (som är en creme med silveranlag)
Mvh John Weinerhall