Annons:
Etikettguldhamster
Läst 200 ggr
Bellis04
2020-08-06 16:04

Utställning

Hej! Jag har sen länge tänkt att det skulle vara roligt att prova ställa ut min guldhamster men har ingen aning om hur man gör. Vart hittar man kommande utställningar i närheten och hur gör man för att anmäla sig?

Annons:
Cireea
2020-08-06 16:13
#1

Du kan läsa mer inne på den förening du är intresserad av att ställa ut hos. Jag har bara koll på SHF och deras utställningar, då det är den föreningen jag är med i.  

På SHF hemsida samt Facebooksida kommer det upp information om utställning när det är något på gång.  Jag vet att SHF har en utställning i Ödeshög nu i augusti, vet dock inte om sista anmälningsdag varit redan. 

Läs mer om SHFs utställningar i länk nedan: 
http://www.hamsterforeningen.se/ 
På hemsidan hittar du en flik för utställning, klicka runt där och läs. 

Vill du veta mer om SHS utställningar kan du kika på deras hemsida:
https://www.dvarghamster.se/


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
2020-08-07 07:26
#2

Precis som Cireea skriver så har SHF utställning nu i Augusti, i Ödeshög. Och sista anmälningsdag är den 15 Augusti. Bra att påpeka är väl att det kommer fungera lite annorlunda än på en vanlig utställning, pga corona pandemin.

blåbärskulan
2020-08-07 09:51
#3

Har också funderat på utställning. Men jag är så orolig för att hamstern ska tycka det är läskigt och bli rädd. Vill ju inte stressa den. Eftersom det står överallt att en hamster blir stressad av att bara tex åka bil, borde den inte bli det av utställning med? Massa nya folk, nytt ställe, mycket ljus osv.

Cireea
2020-08-07 14:35
#4

#3 Aldrig varit med om att mina hamstrar blir stressade av bilåkning 🙂
Är det en stabil hamster med bra psyke ska det nog inte vara några problem. 

Hade det påverkat hamstrar så pass negativt att dom blir sönderstressade så hade man ju inte fortsatt ha utställning.. 

Sen om man vet med sig att ens hamster är lättstressad kanske det inte är något man bör ställa ut heller.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: