Annons:
Etikettguldhamster
Läst 330 ggr
Bellis04
4/4/20, 10:42 AM

gräver ner matskål

Hej! Min hamster har börjat lägga carefresh i sin mat, så varje morgon brukar jag ta bort den för att jag tänkt att det varit ett misstag men igår såg jag henne lägga för skålen med carefresh och undrar om någon har någon aning om varför hon gör så? Någon mers hamster som gör lika?😂

Annons:
Cosmonautens
4/4/20, 11:10 AM
#1

Kan vara så att hon gömmer maten, istället för att gräva ner så gömmer hon hela matskålen :)

Robbo&Breton
4/4/20, 11:24 AM
#2

Mina  hamstrar gör också så ibland😃. Jag har märkt att de gör det oftast när maten i matskålen är slut, då fyller jag så klart på med mer mat. 

Så det kanske kan bero på att maten i matskålen är slut. Så ifall det är så fyll på med mer mat (hamstrar ska ha fri tillgång till foder).

Jag brukar ibland förutom att fylla på matskålen med Foder så strö ut lite av fodret (oftast runt matskålen) och då brukar hamstrarna här hemma leta i ströet. Då gräver de runt en del i spånet och då hamnar lite (ibland mycket😂) strö i matskålen. 

Kanske kan bero på något annat men det är vad jag märkt mina hamstrar göra.

Bellis04
4/4/20, 12:10 PM
#3

Hon har alltid full matskål så det är inte det men jaa hon kanske vill gömma den lite! Men jag tänkte också att det kunde vara för att hon gräver runt omkring skålen så att det hamnar i den men eftersom att det är täckt varje dag så undrar man ju😅

Cireea
4/4/20, 1:13 PM
#4

Ett förslag, strunta i skålen och strö ut fodret i bottenmaterialet. 
Tänker att det även kan ge bra aktivering när hon ändå gräver så mycket.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: