Annons:
Etiketthamster
Läst 576 ggr
hamstercutie
2020-03-31 19:20

Tämja hamster

Skulle gärna vilja höra hur ni tämjde era hamstrar och hur lång tid det tog. Jag tar emot alla tips och kanske testar dom också. Håller på att tämja min lille. 😀

Annons:
hamstercutie
2020-03-31 19:21
#1

Förlåt för att jag lägger upp många inlägg men anledningen är att jag vill veta så mycket som möjligt om hamstrar. Och bästa sätt att tämja dom.

Hamsterdvärg
2020-03-31 20:25
#2

Såhär gjorde jag: Först kan du ta en pappersrems och gnugga på dina händer på pappret och lägga det i buren (rena händer) då ska dom nog känna lukten. Sen kan du också ta något gott i din hand exempel en godisbit eller något annat och låta hamstern känna och lukta på dig och efter några veckor eller dagar det beror på från hamster till hamster kommer hamstern nog våga klättra upp på din hand.

91Marran
2020-03-31 20:27
#3

Har jag behövt få en hamster tam som inte springer iväg så här jag bara tagit upp den. Det har fungerat för mig. Annars så får man locka fram den sakta, sakta.

Mvh
Mig

HamsterLinn
2020-03-31 22:05
#4

Min tog det ganska lång tid att bli tam. Ungefär en månad. Men nu är han världens snällaste hamster. Han är dock ganska gammal så jag ser honom inte så mycket:(

hamstercutie
2020-04-02 14:58
#5

Detta kan låta jätte dumt, men jag har bara haft min hamster i 2 veckor. Problemet är att jag typ är lite rädd att den ska bita mig. Även fast jag vet att det inte gör ont. Alltså den gör det bara av nyfikenhet eftersom den antagligen inte riktigt känner sig van vid mig än.

91Marran
2020-04-02 15:24
#6

#5 Att den naffsar gör inte ont. Biter den tag och du börjar blöda, så kan du få besöka läkare om det inte läker bra. Men hamstrar biter sällan utan anledning så du kan vara lugn. Luktar du mat eller tvål så kan de bita till, men det vet du nog redan. Men va du lugn. Jag menar inte att skrämma upp dig. Under alla mina år så har jag behövt hjälp en gång. Ändå har jag haft möss som bitit fast och hängt utan problem.

Mvh
Mig

Annons:
hamstercutie
2020-04-02 17:05
#7

Alltså han bits inte utan han nafsar. Men jag är rädd att han ska bitas. Vet ej varför.

Roya
2020-04-27 22:24
#8

#7 Samma här, har bara haft han i 2 veckor. Han vill alltid komma till mig men är lite rädd, tänk om han tror att jag är hans mat!

Upp till toppen
Annons: