Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 752 ggr
[hammietime]
2/23/20, 3:59 PM

Hamster bet mig

Hej!

Min hamster bet mig för första gången idag, är det något jag borde oroa mig över?

Annons:
Cireea
2/23/20, 4:00 PM
#1

Hur djupt blev det? 
Oftast är det inget att oroa sig för, tvätta med koksaltlösning och håll koll på det. Börjar det svullna eller liknande så kontaktar du din vårdcentral.

Är du orolig kan du även rådfråga 1177.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[hammietime]
2/23/20, 4:15 PM
#2

Hon tog ett ganska rejält bett, och det började blöda ganska mycket. Det blev inte jättedjupt men ganska djupt.

Hon har aldrig bitit mig eller någon annan förut heller, någon aning varför? :/

HamsterLinn
2/23/20, 4:45 PM
#3

#2 tvättade du händerna innan? Det kanske luktade mat om händerna. Eller så kanske hon blev rädd för något. Hamstrar kan bitas när dom blir rädda för något. Min hamster har bitit mig ganska djupt i fingret så jag började blöda. Men det läkte ihop ganska snabbt.

Cireea
2/23/20, 4:47 PM
#4

#2 Det är omöjligt att veta när man inte var där och såg situationen. 
Hamstern kanske kände sig trängd, rädd eller så kanske du luktade gott om fingrarna precis som #3 är inne på.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[hammietime]
2/23/20, 5:28 PM
#5

Jag hade nyss vart på toa, så ja jag hade tvättat händerna innan. Hon kan ha känt sig rädd eller så, jag var tvungen att väcka henne för vi skulle åka till veterinären för att klippa klorna, brukar inte väcka henne annars och hon är tam. Hon sover under en trä bro så jag skulle försiktigt lyfta upp den, jag tog liksom fingret och stoppade den en liten bit under och lyfte upp den sakta och då innan jag han lyfta upp den så kände jag att hon bet mig.

Cireea
2/23/20, 5:39 PM
#6

#5 Ja, då är det inte alls konstigt att du fick dig ett bett. 
Att väcka en hamster sådär bäddar för att det kan ske olyckor. 

Måste man väcka en hamster, exempelvis för veterinärbesök, är det jätteviktigt att göra det försiktigt. Du skrämde henne antagligen och hon bet i försvar. Fullt naturligt och inte alls konstigt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[hammietime]
2/23/20, 11:02 PM
#7

Okej, jag gjorde så försiktigt jag kunde. Viktigt att notera att jag inte stoppade in fingrarna under bron, utan jag tog tag liksom under längst ut, som när man lyfter upp ett lock på en låda typ. Men tack för svaret, då behöver jag inte oroa mig över att något är fel med henne C:

Ante A
2/11/24, 4:04 PM
#8

#5: Min guldis gjorde exakt samma sak, bet mig när jag skulle rengöra buren, det vart ganska djupt det såret med..

Upp till toppen
Annons: