Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 417 ggr
[Theaminhamster]
2020-02-09 13:49

Hamstern dricker inte

Hej min hamster är 11 månader och är en dvärghamster. Har nästan aldrig sätt henne dricka har sätt henne 2 ggr och har haft henne i 9 månader ungefär om hon inte dricker på jättelänge ger jag henne vatten från mitt finger lite så slickar hon för hennes skål eller vattenflaska har alltid lika mycket vatten jag mäter det Ch det är exakt samma som när jag fyllde på vattnet städar 1 ggn i veckan vad ska jag göra? Behöver snabbt svar

Annons:
Cireea
2020-02-09 13:52
#1

Hamstrar dricker inte ofta eller mycket. Menar du att du bara fyller på vattnet en gång i veckan när du städar? Det ska bytas dagligen så dom har färskt vatten.  

Ger du Färskmat ofta? 
Ger man en del Färskmat kan hamstern få i sig vätska genom det och därför dricker dom inte lika ofta. 

Om hennes allmäntillstånd är normalt så hade jag inte oroat mig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Theaminhamster]
2020-02-09 13:56
#2

#2 nej jag byter vatten typ varje dag men jag lägger de vattnet jag bytt i en skål men lock för att se hur mycket hon dricker det är inte alls mycket,jag ger henne färsk mat ca 3-4 ggr i veckan annars får hon vanlig torr mat med torkad majs mjölmask,pellets, ärtor med mera

Cireea
2020-02-09 14:33
#3

#2 Eftersom du har en dvärghamster bör du undvika majs eftersom dom löper större risk för diabetes. Eftersom du ger Färskmat så ofta så lär hamstern få i sig nog med vätska genom det. 

Sen dricker som sagt hamstrar inte alls mycket eller ofta, jag ser knappt att det rör sig på mina hamstrars flaskor och då är det guldhamstrar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Theaminhamster]
2020-02-09 14:40
#4

#3 Tack för svaret cireea

Upp till toppen
Annons: