Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 634 ggr
[Chippasfalts🙋‍♀️]

Kal fläck!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, min ena dvärghamster heter chip, Nu för några minuter sedan märkte jag att han har en avlång kal fläck som jag verkligen inte märkt innan. Är livrädd för vad som skulle kunna hänt. För han bor ensam i sin Bur så han har ju inte bråkat med brorsan. Kan han ha kliat sig? Och varför blir det en kal fläck isådanna fall. Bör vi ta kontakt med veterinären?

Annons:
Cireea
2/7/20, 3:24 PM
#1

Finns det något i buren som han kan skrapa ryggen mot? Exempelvis en öppning på ett hus eller liknande. 

Om svaret är nej, har du kollat efter ohyra? Hur är hans hud där det är kalt men även på kroppen i övrigt? Om det inte finns något som han kan skrapa mot hade jag besökt veterinären för då kan det handla om exempelvis ohyra, sjukdom eller allergi.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Chippasfalts🙋‍♀️]
#2

Ja har kollat och det finns inget han kunnat skrapa sig på i buren. Kollade på han och såg att han fått en röd/rosa prick längst upp där det är kalt. han är en Hybrid mellan Campell och rysk vintervit och har fått det mera gener från Campbell. Han är lugn i handen och vill mer än gärna springa runt. Men han har börjar med att lägga sig och sova u sandbadet.(efter han har skvätt ut all sand) han sover blandat i huset utav trä och sandbadet.

[Chippasfalts🙋‍♀️]
#3

Hans hus och päls är som vanligt, förutom hans svans som blivit rosa aktig i pälsen. hur kollar jag efter ohyra?

[Chippasfalts🙋‍♀️]
#4

Hans hud**

Cireea
2/9/20, 1:40 PM
#5

#2 Han kan inte ha skrapat sig på ingången till huset exempelvis? Det är väldigt vanligt. 

Det bästa är såklart att åka till veterinären så man kan utesluta att hamstern har ohyra, är sjuk eller har någon allergi.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: