Annons:
Etikettguldhamster
Läst 779 ggr
KickiSoderling
2020-01-28 10:12

Skadad hamster?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vi skaffade en guldhamster för drygt en vecka sedan och han verkar må prima, men imorse hittade jag hans springbräda så här, se bild :( Han verkade ok imorse, åt ur min hand och jag kunde inte se några skador på honom eller blod i buren, men jag blir ändå orolig. Något som varit med om liknande?

Annons:
Cireea
2020-01-28 13:36
#1

Han har inget sår under tassarna? 
Har haft liknande och då har det varit något litet sår på tassen.  Kolla inredningen och sandpappra springplattan så det inte finns några små vassa träflisor som sticker upp.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

KickiSoderling
2020-01-28 14:47
#2

Tack för ditt svar! Brädan är slät och inga stickor men kan ju såklart varit nåt litet! Inget man behöver kolla upp om han verkar ok tror du?

Cireea
2020-01-28 14:52
#3

#2 Om du efter en genomgång av hamstern, där du även kollat tassarna noga, och inte hittar något hade jag inte oroat mig. Håll lite koll på hamstern några dagar bara och se om måendet förändras. 🙂

Hittar du något sår på tassen/tassarna hade jag baddat med koksaltlösning. Ser det illa ut bör du kontakta veterinär, annars avvakta. Hamstrar har bra läkekött så ett mindre sår utan infektion brukar gå över av sig själv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

KickiSoderling
2020-01-28 19:43
#4

Problemet är ju att vår hamster inte är tam än vilket gör det väldigt svårt att undersöka honom själva. Det ser ut som om han kan ha en liten reva i ena tassen men han verkar gräva som vanligt. Han tar mot ur handen men inte mer än så än…

Upp till toppen
Annons: