Skriv ett nytt inlÀgg! Aktuellt just nu (9) Senaste inlÀggen

Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hÀlsa,beteende,kosthÄllning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hÀlsa,beteende,kosthÄllning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hÀlsa,beteende,kosthÄllning,kinesisk Roborovski avel,genetik,uppfödning,roborovski hÀlsa,beteende,kosthÄllning,roborovski Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hÀlsa,beteende,kosthÄllning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hÀlsa,beteende,kosthÄllning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtrÄd utstÀllning tÀvlingar minneslund andra-djur off-topic sajten,ifokus sÀljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
burar,tillbehör,inredning

Ogiftig fĂ€rg och lack? đŸč

2020-01-19 15:11 #0 av: towehelena

Jag tÀnkte bestÀlla lite saker frÄn Panduro, tÀnkte göra ett hus av DAS lera, jag vet att det ska vara ogiftigt. Men, vet ni nÄgon ogiftig fÀrg som man kan ha pÄ huset och nÄgon lack efterÄt sÄ, att fÀrgen sitter bra?

VĂ€ldigt tacksam för svar om nĂ„gon vet! â˜șïžđŸ’«

AnmÀl
2020-01-19 15:24 #1 av: Cireea

FĂ€rg som Ă€r sĂ€kert för barn Ă€r sĂ€kert för hamster, sĂ„ kolla efter det. 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare pĂ„ Eyos Hamsteruppfödning⏋

AnmÀl
2020-01-19 15:58 #2 av: towehelena

#1 Okej, tack sĂ„ mycket. Vet du om Lackeringskit DAS frĂ„n skapamer Ă€r giftigt? TĂ€nkte att man kunde lacka sĂ„ fĂ€rgen hĂ„ller bĂ€ttre. 😊

AnmÀl
2020-01-19 16:11 #3 av: Cireea

#2 Det kan jag inte svara pĂ„, du fĂ„r kolla med företaget om det Ă€r giftigt eller lĂ€sa pĂ„ förpackningen vad som stĂ„r. 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare pĂ„ Eyos Hamsteruppfödning⏋

AnmÀl
2020-01-22 18:47 #4 av: ThatPie

DAS lera Àr giftig och ska dÀrför inte förtÀras. SÄ om du har en hamster som kan gnaga lite skulle jag rekommendera att inte anvÀnda leran. Inte ens med med lack pÄ Àr den sÀker för att ha Àtbart pÄ den. Den luckras Àven upp vid kontakt med vatten (leran), vilket kan vara farligt. Jag hörde med flera som kan lera/keramik nÀr jag ocksÄ tÀnkte göra lite hus och hyddor, men alla sa att det fanns risk med det. Jag har dock gerbiler sÄ gnagande förekommer alltid.

AnmÀl

Bli medlem pÄ iFokus

För att kunna delta i diskussionen mÄste du bli medlem pÄ iFokus. Det gÄr snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgÄng till över 300 sajter.