Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 909 ggr
[hammietime]
1/15/20, 10:23 PM

Varm hamster

Hej igen!

Har märkt på senaste att min hamster popcorn, hon är en guldhamster på 5 månader, att hon verkar vara varm. Hon gillar att sova längst ner i hörnet av hennes akvarium i spånet, så när jag försiktigt lägger handen mot glasen där hon ligger upptryckt mot så märker jag att det är väldigt varmt där. 

Eller när hon nyligen vaknat och hon klättrar på min bara arm där tröjan inte räcker, så blir det väldigt varmt där, och det är varmt på armen länge. Behöver jag vara orolig eller är detta normalt?

Annons:
[hammietime]
1/15/20, 10:24 PM
#1

Kanske ska tillägga att det är 19-21 grader inne på mitt rum under dagarna/nätterna.

planetkladd
1/16/20, 9:57 AM
#2

min guldis på 1 år ungefär har alltid varit varm men verkar må bra. inte känt där han legat och sovit med man känner värmen när man håller i honom.

Cireea
1/16/20, 11:28 AM
#3

Hur är hamsterns allmäntillstånd? Dricker den mycket? 

Jag skulle inte vilja påstå att det är normalt med en hamster som är så pass varm att det blir värme kvar efter att dom gått över armen som sedan ligger länge. Är det möjligt att flytta buren till ett lite svalare ställe där det är runt 18 grader?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[hammietime]
1/16/20, 8:19 PM
#4

Asså, hon dricker mycket och ofta. Hon verkar må bra annars

Cireea
1/16/20, 8:25 PM
#5

#4 Då hade jag uppsökt veterinär omgående för en kontroll. 
Nu är det ovanligt med diabetes hos guldhamster men låter som att det kan eventuellt vara aktuellt också så det är värt att kolla upp det också.  Sen hade jag ställt buren på ett svalare ställe, inte kallt men svalare än det som är nu.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[hammietime]
1/19/20, 2:27 AM
#6

Okej. Tack för hjälpen! Jag ska åka till veckan tror jag. Hoppas det går bra bara :I

Annons:
Cireea
1/19/20, 2:34 PM
#7

#6 Tror du? 
Din hamster kan vara sjuk så du bör kontakta veterinär så fort som möjligt. Hellre en koll för mycket än för lite anser jag.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
1/19/20, 4:48 PM
#8

Du är skyldig enligt lag att åka till veterinär om din hamster kan vara sjuk

Mvh
Mig

[hammietime]
1/28/20, 6:05 PM
#9

Jag sa aldrig att jag inte skulle det? Jag sa att jag skulle till veckan tror jag, för att jag funderade på att åka tidigare eller senare. 

Jag var dit, och dom sa att det inte var något att oroa sig över. Jag skulle sänka värmen på mitt rum bara, och nu när jag gjort det så verkar det ha försvunnit.

planetkladd
1/30/20, 1:14 PM
#10

vad skönt att allt verkade bra! och att det var lätt åtgärdat.

Upp till toppen
Annons: