Annons:
Etiketterhamsterallmänt
Läst 688 ggr
Herveaux
2020-01-13 13:33

Hur började ditt hamsterintresse?

Minns du hur du upptäckte dessa små pälsbollar? 
Var det du som fann hamstern eller var det den som hittade till dig?
Kommer du ihåg ditt första hamsterminne?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 2021-06-03 18:04 av Cireea
Annons:
Herveaux
2020-01-13 13:37
#1

Jag har ett vagt minne av att vi var hamstervakter åt en söt liten hamster när jag var… 4år? Jag har haft många olika husdjur, men märkligt nog ingen hamster - än. 

Hamstern är ett av de husdjur jag alltid har hört talas om men som jag inte vet alltför mycket om. Tycker det är intressant att läsa runt här och snappa upp info, tips och erfarenheter. Sen kan man ju aldrig se sig trött på söta hamsterfoton förstås. 😇


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
2020-01-13 13:43
#2

Min syster köpte en guldhamster av en uppfödare i Östersund 2008. Jag hälsade på henne några veckor samma sommar kort efter hon köpt sin hamster och bestämde mig för att jag också ville ha en, sagt och gjort så köpte jag en kullbror till hennes hamster. 

Det sparkade igång mitt intresse. Efter min hane dog 2010 blev det inte någon hamster på några år, så i januari 2013 blev det en ny liten kille och kort därpå en hona (båda från uppfödare med stamtavlor).
Det sparkade igång min uppfödning 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jag<3Hamstrar
2020-01-16 20:46
#3

Min mamma skaffade sig en hamster för ett par år sedan.

Men mitt intresse började väl genom att en av mina bröder hade 2 hamstrar och så fort jag såg dem, fantiserade jag om hur kul det skulle va att ta hand om något alldeles eget, och skapa buren på sitt vis, o ge den sitt drömnamn osv. Sen började jag läsa på och sen helt plötsligt hade jag en liten filur.

Skulle nog säga att det var den lilla som hittade till mig.

Har så många minnen, så har svårt att välja ett haha😃

IsabellsHamsterhem
2020-01-18 15:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hade guldhamstrar när jag var yngre, men "tappade" intresset. Eller rent utsagt hade inte orken att ta hand om dem, hunden, gå i skolan och rida samtidigt. Så tröttnade inte på djuren i sig, utan orkade inte hålla intresset vid liv.

Sen köpte min mormor en hamster och då började tankarna gro då jag hade möjlighet att skaffa ett litet djur. Velade mellan kanin eller hamster, men blev en hamster då jag inte ville ha kanin enbart inomhus och det fanns ingen bra plats i trädgården.
Köpte en äldre Guldhamster hane från en uppfödare. Och någon vecka senare fick jag förfrågan om att ta emot en till omplacering som akut behövde nytt hem. Så det gick på den vägen, sen kom det fler och fler och fler. Inom 6 månader hade jag gått från en Guldhamster till ca 30 hamstrar, varv 9 stycken var nyfödda ungar.
Hade enbart rescue i ca 1år innan jag började avla på Roborovskis och sen har det blivit mer avel på flera arter :)

Bilden är på min första guldhamster hane i "vuxen" ålder.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

serenas
2020-01-19 08:07
#5

Skulle få en tamråtta av mina föräldrar. Så vi åkte till en zoo butik i Västerås där dom hade en agouti. Den attackerade mig genom buren så jag gick och tittade på hamster istället. Det blev en fredrik som fick 4 ungar efter 1 vecka. Vi behöll allihopa livet ut. Var bara och fixa 4 extra burar.

Upp till toppen
Annons: