Annons:
Etikettguldhamster
Läst 473 ggr
[hammietime]
1/12/20, 6:04 PM

Försäkring

Tja! 🐹 Jag undrar vad ni tycker om försäkringar för hamstrar. Har en guldhamster på snart 5 månader. Funderar på en agria hamster försäkring. Ni får gärna säga vad ni tycker om dom, om det är någon meningen att ha en, era egna upplevelser med hamster försäkringar, och om ni rekommenderar att ha en, vilka bra finns det?

Annons:
Cireea
1/12/20, 6:29 PM
#1

Jag tycker inte att det är värt det då man så sällan kommer upp i några enorma summor, då är det bättre att spara en summa på ett konto varje månad istället. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnAnd20
1/13/20, 10:57 AM
#2

Jag tycker att det kan vara bra att ha en förskärning på hamstern. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte tog en för min dvärghamster. Han har förmodligen fått en tumör i ögat och en operation för att ta bort ögat skulle gå på 10 000 kr sa veterinären.  

Skriver som jag såg en annan svara om förskärningar. En förskärning ska vara en trygghet ifall något kommer att hända. Det är inte ofta man utnyttjar dem, men kan vara bra i alla fall. Se det som  om du betalar för en trygghet inte att du ska tjäna på den.  Jag förstår uppfödare att de kanske inte kan försäkra alla sina hamstrar och det tycker att det är bättre att lägga undan pengar istället. 

Om jag skaffar en till hamster från djuraffär kommer jag förmodligen att försäkra den hos Agria, som många gör ifall de gör det. Jag har haft sån extrem otur med de sista 3 hamstrar som jag haft från djuraffär alla ha behövt gå till veterinären.

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

IsabellsHamsterhem
1/14/20, 2:46 PM
#3

#2
Varför inte köpa en hamster från uppfödare istället för djuraffär om alla varit sjuka därifrån? :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

AnAnd20
1/14/20, 4:09 PM
#4

#2 Jag kommer inte att köpa där ifrån igen. Jag tänkte mer om man hittar en annons på Blocket eller Facebook som behöver ett nytt hem. Precis som min dvärghamster är ifrån. Jag fick inga uppgifter på vart den förra ägaren hade köpt honom ifrån så jag antar att han är från en djuraffär. 

Jag har en annan hamster som faktiskt är från en uppfödare och han har varit frisk hittills. Det klart att man ska stödja uppfödare. 🙂

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Emma,tb
2/8/20, 10:15 AM
#5

Jag tror vi har agria & det är super! 40kr i månaden vilken jag tycker är billigt. Men för oss så hände det något så vi behövde betala en gång för ett helår ist för varge månad.🙂

Upp till toppen
Annons: