Annons:
Etikettguldhamster
Läst 981 ggr
[hammietime]
1/12/20, 5:56 PM

Burspån

Heej! Jag upptäckte nyss att jag använde spån av Barrspån, vilket inte är säkert ju. Men, jag måste ju byta så snabbt som möjligt. Har ni några tips på billiga spån/strö som är säkert för hamstrar? Alltså något Bottenmaterial bara. Har tidigare använt vitakraft comfort classic spån.

Annons:
Cireea
1/12/20, 5:59 PM
#1

Lättströ och Carefresh är ju vanliga Bottenmaterial bland annat. 
Själv använder jag lättströ, tycker det är super. Vet att många har problem med att det dammar men det är inget jag upplevt under alla år jag haft det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cosmonautens
1/12/20, 6:53 PM
#2

Super att du insåg det, väldigt skadligt strö! Alspån, chipsi super/Tier wohl super, Millamore, lättströ/hampaströ, ja de som nämns i #1. Sen finns även toa-lätt, men de är som pellets och kan vara lite hårt, precis som alspån. Men man behöver ej ha samma spån i hela buren, själv brukar jag dela upp ena med lite grävströ och andra med lite hårdare där jag ställer vattenskålen.

91Marran
1/12/20, 8:11 PM
#3

Safebed rekommenderar jag eller carefresh. Toa-lätt är för hårt och inte bra att gräva i. Safebed är väldigt mjukt, men de håller inga gångar. Använder bedding till mina gerbiler och det fungerar även till hamstrar

Mvh
Mig

planetkladd
1/15/20, 1:38 PM
#4

jag använder carefresh vilket både jag och hamstern är nöjda med! det är ett pappersbaserat Bottenmaterial. enda negativa som jag märkt av är priset då det är lite dyrt.

Upp till toppen
Annons: