Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1591 ggr
Elmaa
2020-01-07 23:07

För långa naglar ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nu tycker jag billie börjat få lite för långa naglar,men är inte helt säker. Tog några bilder så hoppas jag någon kan avgöra! Eftersom billie ör hur sprallig som helst vill jag verkligen inte klippa själv. Och då tänkte jag åka till veterinären,men klipper dom verkligen naglarna,och hur kan dom göra det lättare än mig? Här är bilderna,på varje tass haha:

Annons:
Randomel93
2020-01-07 23:22
#1

Vissa kliniker klipper och andra inte, jag vet en klinik som hade så mycket kloklippningar att dom fick sätta stopp för det då det tog tid från själva sjukvården. Hade jag varit du så hade jag kollat med djuraffärer runtom, dom kan ofta erbjuda klippning för ett bättre pris än kliniker och är ofta vana att hantera smådjur. Lycka till!

Cireea
2020-01-07 23:39
#2

Kolla med både veterinär och djuraffär nära dig om dom kan hjälpa. 
Efter klorna är klippta rekommenderar jag att du sätter in några stora stenar direkt på burens botten (för att förhindra att hamstern fastnar under) så att hamstern själv slipar klorna när den klättrar på stenen. Går även att använda skifferplattor och sätta exempelvis runt matskål och vattenflaskan. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Elmaa
2020-01-07 23:56
#3

#1#2. Tack för hjälpen! #2, billie har haft massa stenar i buren nästan ända sen jag fick henne🙂! Ska kolla med veterinären, annars kanske vi får åka till en annan stad.

Upp till toppen
Annons: