Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2411 ggr
Cosmonautens
1/1/20, 10:52 PM

Planering och mål 2020

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gott nytt år allihopa!

Detta år har jag inget löfte, för att jag aldrig kan hålla ett, men dock planeringar och mål.

Nu, år 2020, planerar jag att äntligen att få igång min vilande campbell uppfödning som inte varit aktiv sedan mars 2019. Jag vill föda upp en färg jag länge velat ha, Darkgrey/Mörkgrå, pröva hårlaget satin samt teckningen mottled. Jag hade också gärna velat bli registrerad uppfödare i år eller eventuellt nästa år.

Sen vill jag få igång hamstrarnas Instagram igen, varit så dåligt ljus de senaste månaderna att jag inte kunnat ta fina bilder🙂

Har ni löften, planeringar eller mål för i år?

Annons:
Cireea
1/1/20, 11:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vad kul att komma igång med uppfödningen igen, då är vi två! 😍

Jag har inte några löften, brukar aldrig ha det varken för mig själv eller för min uppfödning. Mitt mål med året är att äntligen få avla fram en rex dominant spot. Det har varit ett av mina mål sedan början och i år tror jag att det blir av. 

Jag har som plan att ta min första kull sedan 2017 under våren, har hittat flera fina djur som kommer passa perfekt i min avel. Precis som tidigare år har jag fokus på cremebaserat och vilttecknat. Jag kommer sätta ännu större fokus på rex och dominant spot än tidigare år, detta då dessa är något jag älskar. Jag hoppas även kunna hålla kvar oddeye genom min hona som är det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cosmonautens
1/4/20, 12:07 PM
#2

#1 Vad kul! Har lite uppdatering, blev reggad igår faktiskt :0 Sen lite tråkigare nyheter, min mörkgrå hona som skulle användas i avel nu i januari visade positivt på diabetes stickan, därför kommer inte hon eller hennes syster användas i avel. Så nu har jag endast en grå hane, och ingen hona med grått så lär inte bli några gråa bebisar tyvärr :(

Cireea
1/4/20, 1:14 PM
#3

#2 Nej vad synd! 😕Grattis till registreringen däremot, vad kul! 
Har du kikat med Hamsterhiet, vet att hon avlar Campbells också och har grå. Där kanske det finns något som kan passa.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cosmonautens
1/4/20, 6:36 PM
#4

#3 Tack så mycket! Jag vet att det finns några i Sverige som avlar, men de är oftast släkt med min hane. Blir ju så med en färg som inte är så vanlig, men mina gråa honor jag inte kan använda i avel nu var helt obesläktade… Är riktigt sugen på en agouti satin från Hamsterhiet faktiskt! Men får se hur jag gör.

Cireea
1/4/20, 10:55 PM
#5

#4 Äsch så typiskt för dig! 
Du får säga till om du behöver hjälp med frakt, kommer åka mot Stockholm senare i vår och kan då hjälpa till en bit på vägen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IsabellsHamsterhem
1/5/20, 10:43 PM
#6

Jag har några kullar där det kan komma både grått, och där de bör vara gråbärare :)
Så söker du så hör av dig så kan vi ju se om någon av mina inte är så nära besläktade med dina! :)
Har bl.a från Hamstertopia, Twenty Times och Familia's. Alla är inte nära besläktade och därav bör någon funka för dina hanar.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Annons:
Cosmonautens
1/9/20, 7:21 PM
#7

#6 Hanen kan nu ev ha diabetes, eller varit stressad under tiden jag testade honom. Ska testa honom igen om några veckor, ifall han visar positivt vet jag inte om jag ska ge mig in på grå XD Men vi får se, tack! :) Just nu sitter jag och planerar, 3 hamstrar har flyttat så jag har burar lediga som jag nu funderar på om jag ska flytta runt hamstrarna lite. Ska eventuellt ta emot några hamstrar från en uppfödare som ska lägga ner, så blir mer planering! Precis blivit reggad och inga (eventuellt 1) avelsdjur har jag hahah :/

Cosmonautens
3/11/20, 11:19 PM
#8

Äntligen är första avelsparet ihop! Handparade dem och låter de nu fortsätta bo ihop, så 27/3 hoppas jag på små skinpåsar. Sen har jag råkat tinga 2st och lämnat intresse på en till dvärg.. Så hoppas nu att uppfödningen ska komma igång igen. Så mycket motgångar :/

Cireea
3/11/20, 11:23 PM
#9

#8 Håller tummarna för att allt går vägen nu Vera! ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
3/12/20, 1:58 PM
#10

I år blir det rex dominant spot hos mig, det kan jag lova er! 😃

Är lite bekymrad över min oddeye hona, tycker hon känns så liten. Hon har inte blivit fullt 5 månader, och kanske är hon bara en "late bloomer". Jag håller hoppet uppe och hoppas att hon växer på sig lite till.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cosmonautens
3/12/20, 3:27 PM
#11

#10 Vad roligt ! Hemma har jag en som också är något liten, men jag har skrivit med ett antal uppfödare och bollat lite så hon är nu i avel. Är såklart en risk, precis som det är med alla honor som används i avel men hon verkar stabil som individ och kommer hålla ett öga på hennes dräktighet. Men super kul, tror aldrig jag sett en ds rex innan! Hur mycket väger din oddeye? :)

Cireea
3/12/20, 3:28 PM
#12

#11 Jag har inte vägt henne, tycker inte om att stirra på siffror. Tycker det är bättre att se och känna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IsabellsHamsterhem
3/13/20, 9:00 PM
#13

#8 Håller tummarna att allt går bra med kullen!

#10 Hoppas hon är en late bloomer! Sen är ju inte vikten det viktigaste utan hullet :D
Om du får någon fin DS (utan rex) så får du gärna höra av dig! :D Är intresserad till sällskap (ev avel beroende på färgbas) :D

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Annons:
Cireea
3/13/20, 10:32 PM
#14

#13 Jag hoppas också på det. Hon är bra i hull som så, men känns lite liten i storleken på själva kroppen. Kan absolut gå ändå. Jag vill mest "rädda linjen" då både oddeye och rex i rätt kategori är så sjukt svårt att få tag på just nu 😕

Jag har faktiskt en ds kull planerad, där det blir rex och rexbärare. 
vilttecknad kull blir det, kan såklart komma creme men jag räknar med vilttecknat. Alla blir rödögda. 😃 Jag har avelsplats kvar för tillfället, kan dock inte lova att det finns plats kvar längre fram.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IsabellsHamsterhem
3/14/20, 1:28 PM
#15

#14
Om det är creme i linjen så är jag isåfall intresserad av sällskapsplats :D

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Cireea
3/14/20, 1:40 PM
#16

#15 Creme finns i linjen. 
Vill du att jag skriver upp dig på intresselistan för sällskap? 🙂Det är ju inte bindande på något sätt så vill du dra dig ur längre fram är det helt ok.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IsabellsHamsterhem
3/14/20, 7:17 PM
#17

#16 Ja gärna! :D Har inte riktigt bestämt mig för om jag vill fortsätta avel på guld eller inte, så står gärna uppskriven :D

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Cireea
3/14/20, 7:26 PM
#18

#17 Fixar det! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hamstercutie
3/19/20, 3:30 PM
#19

Mitt är nog att försöka tämja min första lilla hamster. Fick den igår.

Cireea
3/22/20, 12:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här är min fina Litago 😍 
Hade önskat lite finare huvud, men hon är vacker ändå. Hennes blivande partner har ett riktigt fint huvud, så jag tänker att det ändå kompenserar lite. 

Har bestämt mig för att ta kullen mellan Litago och Chief, planerar att börja kolla brunst i början av april.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cosmonautens
3/22/20, 2:34 PM
#21

#20 Så fin hon är! Hade gärna velat få en dvärg med odd eye, så unikt och vackert!

Cireea
3/22/20, 3:05 PM
#22

#21 Kan dvärgar få oddeye? 
Tror aldrig jag sett en dvärghamster med oddeye förr.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cosmonautens
3/22/20, 3:56 PM
#23

#21 Ja de kan få det, det är dock vanligare hos guld. Sett roborovskis och campbells med odd eye. Hos campbells kan odd eye främst dyka upp vid teckningen mottled :)

Cireea
3/22/20, 4:42 PM
#24

#23 Vad häftigt! 😍
Hoppas du lyckas få fram det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Hamsterdvärg
3/22/20, 6:30 PM
#25

Jag har som mål att köpa en till hamster🤷🏼‍♀️

Cireea
4/1/20, 11:05 PM
#26

Ikväll har jag gjort årets första parning 😍
Hoppas på rexbebisar om 16 dygn ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cosmonautens
4/2/20, 8:12 AM
#27

#26 Härligt! Igår runt kl 18 föddes årets första kull hos Cosmonauten's! 7st men 6 levande :) Så lycklig att äntligen komma igång!

Annons:
Cireea
4/2/20, 1:51 PM
#28

#27 Grattis! 😍
Hoppas vi får se massa härliga bilder längre fram.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IsabellsHamsterhem
4/2/20, 3:28 PM
#29

#26 Hoppas den tar och att där finns en sötnos till mig :D (Om det är den kullen jag står på intresselistan?)

#27
Grattis :D Vad är det beräknat i kullen?

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Cireea
4/2/20, 3:30 PM
#30

#29 nej inte dominant spot denna gång! 😃Det blir längre fram, honan är bara bebis än så det dröjer lite till. 

Denna parning är bandade oddeye honan med rexhanen. Så blir bandade rexbebisar, och lite oddeye också hoppas jag 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cosmonautens
4/2/20, 5:12 PM
#31

#28 #29 Tack! Det ser ut som endast sö i kullen när jag skulle ta bort en dödfödd, men det som är beräknat är Sandy, Opal, Lilac Fawn, Argente, Beige, Blue Beige och Blue Fawn. Ev Black, Blue, Choklad, rö Lilac och Champagne. Med eller utan mottled!

IsabellsHamsterhem
4/4/20, 1:26 PM
#32

#30 Okej! 😍 Hoppas det blir många fina rexisar! Hade varit coolt med en bandad rex med oddeye! :O Har nog aldrig sett en sådan!

#31 Okej! Kul med en "regnbågskull" :D

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Cireea
4/4/20, 2:03 PM
#33

#32 Jaaa det är exakt det jag hoppas få ur kullen! 😍Aldrig sett en sån heller. 
Alla ungar lär bli bandade då vi misstänker honan som homozygot bandad. Så det finns stor chans för att det lyckas bli en oddeye + rex på det också.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Emma,tb
4/5/20, 12:54 PM
#34

Jag har som mål att gå på utställningar: Även att kunna planera inför att bli en som tar emot hamstrar som behöver nya hem.💐🐹

Annons:
Cosmonautens
4/5/20, 2:06 PM
#35

#34 Vad kul, och bra initiativ! Om jag inte var uppfödare hade jag gärna velat ha ett omplaceringshem av något slag :)

Robbo&Breton
4/5/20, 5:34 PM
#36

Mina mål och planer är: Att välja bra avelsdjur för min framtida avel, lära mig nya saker och fortsätta utveckla mig inom hamstervärlden😃

Cireea
4/5/20, 5:40 PM
#37

#34 Hoppas att det lugnar sig med corona så utställningarna kan börja igen. 

#36 Ska du börja avla på robbar? 😃Tänker då du ställt frågor om just dom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
4/5/20, 5:52 PM
#38

#37 Ja, eller förmodligen är i alla fall lite i framtidsplanerna😃

Cireea
4/5/20, 8:04 PM
#39

#38 Vad kul! 
Du får uppdatera oss här inne när du börjar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
4/6/20, 5:03 AM
#40

#39 Visst,kommer uppdatera här på hif när jag börjar.

Cireea
4/13/20, 2:04 AM
#41

Jag är superspänd, Litago har hittills gått upp 19g 🤦‍♂️
Beräknad födsel den 17 april.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Robbo&Breton
4/13/20, 6:08 AM
#42

#41 Spännande! Hoppas det kommer något!

Robbo&Breton
4/19/20, 6:24 PM
#43

Cireea är bara så nyfiken! Har det kommit något smått i Litagos bo än?

Cireea
4/24/20, 1:32 PM
#44

#43 Det har det 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hamstercutie
4/24/20, 2:28 PM
#45

#44 får man se en bild? 🥺

Cireea
4/24/20, 2:37 PM
#46

#45 Inga bilder än, dom är bara sex dagar gamla.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
4/24/20, 5:02 PM
#47

#44 Vad härligt! Uppdatera gärna med bilder när de blir äldre😍

Cireea
5/20/20, 7:07 PM
#48

Jag har kommit ett steg närmare mitt mål, rex dominant spot. 
I juni kommer det hem en dominant spot fröken, en Dove skp/vit som jag tänker para med Dazzle, cinnnamon satin korthår rex.

Fleece, som honan heter, har lite rex längre bak så jag håller tummarna för att det hängt med. Annars blir alla rexbärare ds och det betyder att kullen på avkomman efter Fleece och Dazzle blir rex ds 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cosmonautens
5/20/20, 7:18 PM
#49

#48 Vad spännande och kul! Här går det lite segt, kull med diabetes, avelsdjur som inte uppnår mina krav och hona som inte blir dräktig ! Men hoppas att det blir kull 6/6 och att kullarna jag står i kö i har något som passar mig :)

Robbo&Breton
5/20/20, 7:18 PM
#50

#48 Vad kul, ska bli spännande!

Robbo&Breton
5/20/20, 7:20 PM
#51

#49 Ja, ibland går det inte som man tänkt. Men hoppas att det går bättre med din nästa kull du planerar!

Cireea
5/20/20, 7:35 PM
#52

#49 Hoppas det går bättre nu❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Love_Kaka
5/22/20, 11:38 PM
#53

Mitt mål är att få min guldhamster Kakan tam! Ge gärna tips! 🥰😜❤️🤩🐴🐹😍😘

Thea.1
5/24/20, 9:54 PM
#54

#53 https://hamster.ifokus.se/discussions/4d712e1cb9cb46222d0442b9-att-tamja-sin-guldhamster Du får söka på sånna trådar Istället för att göra nya inlägg hela tiden eller fråga på massor av inlägg.

:)

Love_Kaka
5/25/20, 12:11 PM
#55

Så jag får inte skriva mitt mål?

Annons:
91Marran
5/25/20, 3:05 PM
#56

#55 Klart du får det. :) Hon syftade bara på att du inte ska be om hjälp i denna tråden.

Mvh
Mig

Thea.1
5/25/20, 3:07 PM
#57

#55 Jo! Det är klart du får. Fast du frågade om tips och det finns en tråd där dom ger tips till att tämja hamstrar

:)

Love_Kaka
5/26/20, 1:33 PM
#58

Ok, förstår vad ni menar. 🙂

[hammietime]
5/27/20, 7:32 PM
#59

#0 Oh herre gud vilken gullig bild 😍

[hammietime]
5/27/20, 7:33 PM
#60

Mitt hjärta smälter asså Gapskrattar

Cosmonautens
5/27/20, 10:28 PM
#61

#59 Tack! Hon var världens finaste , hade en tråd om hennes uppväxt här på iFokus tror jag :)

Cireea
5/30/20, 9:35 PM
#62

Nu börjar snart vägen till min älskade rex ds😍
I juni kommer det hem en korthårig dove skp/vit hona som ska paras med Dazzle, cinnamon korthår rex satin. Honan har någon rex i stamtavlan men jag räknar med att det inte kommer några rex.

Eftersom jag inte avlar gult egentligen så kommer jag spara en vilttecknad dominant spot hane som då längre fram kommer paras med en hona som är antingen rex eller rexbärare. Tiden får utvisa mer exakt vad det blir. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cosmonautens
5/30/20, 9:59 PM
#63

#62 Så kuuul!! Min prio plan i nu läget är att hitta ett hem till en av mina tidigare ungar som familjen vill omplacera. På nationaldagen väntar jag ev kull, men tror att honan är steril faktiskt. Men det är inte hela världen, köar på nya hamstrar hos några uppfödare.

Cireea
5/31/20, 12:00 AM
#64

#63 Verkligen! 😍

Hoppas hon inte är steril 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
5/31/20, 3:35 AM
#65

#62 Nämen vad kul! 😍

#63 Vi får väl hoppas på att honan inte är steril 🙂

Robbo&Breton
5/31/20, 4:55 PM
#66

Börjar lite smått planera för kommande avelsdjur…                                                                           Som det ser ut nu har jag antagligen hittat en planerad kull som kan passa mina avelsplaner, men får se hur det blir.🙂

Cireea
5/31/20, 7:15 PM
#67

#66 Håller tummarna att det går vägen!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/25/20, 5:08 PM
#68

Fick slopa idén med dove skp/vit (ds) honan. 
Visade sig att hon bar på diluted och det är inget jag vill avla på med tanke på problemen man sett hos diluted 😕

Jakten på rex ds fortsätter.. 

Väntar fortfarande på en hona från Be-Bopz, men det går trögt nu när gränsen är stängd. Vill så gärna ha hem henne.. 😕

Å andra sidan så ska jag para Dovra (creme satin lh) med Anon (cinnamon kh rex) inom kort. Hoppas att det smyger lite rex hos Dovra så det kommer en härlig rex satin åt mig 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
8/16/20, 4:52 PM
#69

Nu sitter jag spänd och väntar in tills jag får information  om kön och färg från en Robbe kull jag planerar köpa en avelshona från. 😍Det kommer dock dröja ett tag till då bebisarna från den kullen endast är 4 dagar gamla. Men hoppas det blir något i kullen som kan vara passande!🙂

Annons:
Cireea
8/16/20, 5:10 PM
#70

#69 Spännande! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
10/22/20, 12:22 PM
#71

Jag som var så spänd på att få rex ds i år men det har skitit sig för min del. Äsch! 😞

Satsar på rex ds till nästa år istället. Jag har äntligen hittat två ds hanar som ska hjälpa mig nå mitt mål. Min förhoppning är alltså att det dyker upp lite rex ds här hos mig under nästa år.

Tänk att det ska vara så svårt att hitta ds nu för tiden?! Dom som avlar ds är uppfödare inom gult och/eller svartbaserat, men dom är inte särskilt många dom heller.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
11/8/20, 7:53 AM
#72

Nämen nej vad tråkigt, att det inte blev som tänkt.😞
Men hoppas det dyker upp rex ds hos dig tills nästa år!

Cireea
11/8/20, 5:33 PM
#73

#72 Ja det var ett tag där som jag kände mig extra hopplös, men nu vänder det hoppas jag. 😅


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
11/9/20, 3:59 PM
#74

#73: Ja, det får vi verkligen hoppas på!
Var också ett tag då jag kände mig lite hopplös över letande efter rätt avelshamster. Gick ju lite si så där i början, med flera om och men.😅 Men hoppas nu att det går vägen när jag nu har en yngre hona som förmodligen kommer gå i avel. Det beror ju dock hur hon utvecklas i slutändan.
Annars återstår det just nu för mig att börja leta efter en avelshane. Då den tidigare tänkta gick bort för ett par veckor sedan.
Men får hoppas det ordnar sig nu!☺️

  • Redigerat 11/9/20, 4:00 PM av Robbo&Breton
Cireea
11/9/20, 4:13 PM
#75

#74 Är ju lite svårt med robbar i Sverige också när det är så få uppfödare. Lite svårt att importera nu i coronatider 😳


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
11/9/20, 5:59 PM
#76

#75: Ja men precis. Det är ju det som är problemet.😔 Blir ju lite knasigt, men hoppas det i alla fall löser sig på något sätt! Men ska förmodligen lyckas få tag i en hane här i Sverige, då jag redan haft lite kontakt med en uppfödare angående det. I framtiden så får vi väl se hur det löser sig med coronapandemin, hoppas du i alla fall på att kanske kunna importera avelsdjur. Men man får helt enkelt se hur det blir med allt.🙂

Annons:
Cireea
11/9/20, 7:53 PM
#77

#76 Håller tummarna för att det går vägen för dig


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
12/28/20, 12:43 PM
#78

Börjar närma sig i slutet av år 2020 nu . Jag hoppas personligen på att till våren/sommaren få en kull med robbar. Om allt går som planerat, så blir det förhoppningsvis så. Men man vet ju aldrig, allt kan bli annorlunda. Men hoppas i alla fall på ett spännande och någorlunda lyckat år med hamstrarna! 😄

Känner mig även för den delen taggad att skapa en ny sån här tråd till nästa år, riktigt bra tråd kan man minst sagt säga. 😊

Cireea
12/28/20, 2:55 PM
#79

#78 Håller tummarna för att du kan starta upp under nästa år.

Jag ser också fram emot en ny tråd där man kan anteckna tankar, planer och målsättningar. Det är intressant att se hur det gått under året.

Som en sista "tragedi" i år har jag fått plocka ut en hona ur avel. Hon var som en helt annan hamster under dräktigheten och högg både mig och sambon helt oprovocerat. Jag kunde inte ens fylla på matskålen utan att hon kom rusande genom hela buren för att hugga. Det var en minskt sagt obehaglig upplevelse och ingenting jag vill ha i min avel.

Nu står jag här med två honor, en som jag inte hittar brunst på men som ska paras när (och om) jag hittar den. Den andra honan är för ung men har haft en väldigt jämn och fin utveckling hittills.

Ska bli spännande vad 2021 kan bjuda på!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Robbo&Breton
12/28/20, 3:07 PM
#80

#79: Tack, hoppas verkligen att det går vägen nu med min planerade avel. Men man vet ju aldrig vad som kan hända.

Verkligen nyttigt med en sån här tråd ja, vi får se till att ha en sån till nästa år också!

Låter ju verkligen lite obehagligt med en sån hona under dräktigheten. Helt klart att man inte vill ha något sånt i aveln. Tråkigt att det blev så med den honan.
Men jag hoppas du hittar brunst på den andra honan och att den tredje fortsätter utveckla sig fint!

Upp till toppen
Annons: