Annons:
Etikettroborovski
Läst 997 ggr
Morris:)
1/1/20, 1:19 PM

Ensam roborovski

Jag har en ensam roborovski som jag tog från ett dåligt hem. Man ska ju helst ta kullsyskon när man har flera vad jag hört men skulle jag kunna skaffa en kompis till honom eller är det inte alls en bra idé med tanke på att han är ca 1,5 år, dåligt hem innan, att han är väldigt skygg och att dem inte skulle va syskon det kanske inte är ett problem. Har bara haft guldisar innan så det är nytt för mig med det att det ska va fler!

Annons:
Cireea
1/1/20, 2:35 PM
#1

Nu är jag inte alls erfaren av arten så någon som är mer kunnig i området får gärna rätta mig om jag tänker helt fel. 

Kan det kanske vara en idé att åtminstone testa med ett par unga hanar? 
Jag tänker att det kan vara smart att köpa två ungar så att när din går bort blir det inte en ensam Roborovski igen. 

Kontakta en uppfödare av arten och bolla lite, om det absolut inte fungerar med din hane har du alltid två stycken som sitter tillsammans separat alternativt om du och uppfödaren kommer överens att du får lämna tillbaka dom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
1/1/20, 4:14 PM
#2

Jag hade testat med några kompisar. Gäller bara att du har en stor Bur. Fråga om du får låna av en uppfödare och testa. Då kan du även få hjälp med ihopsättningen. Lycka till!

Mvh
Mig

IsabellsHamsterhem
1/5/20, 10:45 PM
#3

Beroende på hur han är i hullet och om du har möjlighet att ha tre burar ifall det blir bråk (även de som redan funkar tillsammans kan börja bråka).
Har du inte möjlighet att hålla han + 2 ev ungar ensamma så bör du inte köpa fler.
Är han dåligt i hullet och allmänna hälsan så hade jag inte heller introducerat honom till någon. Det är enbart om han är fin i päls, hull och bra aktivitetsnivå som jag tycker du bör introducera någon ny :)

Fött upp Roborovskis sedan början på 2018.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Upp till toppen
Annons: