Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 827 ggr
kimpan16
11/12/19, 12:20 AM

Ögoninflammation

Hej, min guldhamsterhane på 2 år och 4 månader verkar ha börjat må sämre väldigt fort från ingenstans. Han har igenklibbade ögon och verkar inte kunna se, samt spretid päls och inte alls pigg. Samtliga medlemmar i hushållet har nyligen lidit av ögoninflammation och jag undrar nu om det är möjligt att vi har smittat honom med det? Isåfall, bör veterinär uppsökas snarast antar jag? Tacksam för svar.

Annons:
Cireea
11/12/19, 12:34 AM
#1

Nej, det kan inte smitta mellan människa och hamster.

Däremot låter inte er hamster pigg oavsett, men det har nog med ålder att göra. Kanske är det dags att låta den lille somna in?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kimpan16
11/12/19, 12:41 AM
#2

#1 Okej, då kan vi utesluta det. Det kan vara mycket möjligt, han har dock varit väldigt pigg fram till någon dag sedan då det bara vände, känns så konstigt att endast ålder kan ändra kurvan så snabbt? Spekulerar i om det kan vara något annat, eller endast att hans tid börjar lida mot sitt slut. Vill ju givetvis göra det bästa av tiden vi har kvar med honom och inte låta honom lida i onödan.

Cireea
11/12/19, 12:43 AM
#3

#2 Som jag brukar tänka: kan jag med säkerhet säga att hamstern mår bra och inte lider? Om svaret är nej så är det dags att låta den somna in.

 2 år och 4 månader är en bra ålder och det du beskriver låter som sånt som kommer med åldern, allra helst när det börjar bli dags. 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

kimpan16
11/12/19, 11:23 PM
#4

Bokade veterinärtid på torsdag, men redan idag vandrade killen vidare av sig själv❤️:( Tack för hjälpen

Cireea
11/12/19, 11:28 PM
#5

#4 Jag beklagar 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jag<3Hamstrar
11/13/19, 1:21 AM
#6

Beklagar 🌺

Annons:
Fridhäll
11/14/19, 3:32 PM
#7

Beklagar verkligen sorgen ❤🕯Han finns alltid kvar i hjärtat ❤ Tankar går till dig och din familj, styrke kramar!!❤

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Liwa123
11/26/19, 7:21 AM
#8

Jag beklagar förlusten av dun hamster men du får minnas alla de fin sova glada minnena ni har tillsammans.

Upp till toppen
Annons: