Annons:
Etiketthamster
Läst 595 ggr
Cireea
11/5/19, 6:46 PM

Frysa in barnmat

Att frysa in Barnmat i kuber för att sedan ta fram en när det behövs tycker jag är supersmart. Men jag tänkte om någon här använder en alternativ metod. Om man inte har någon iskubsform tillgänglig, hur kan man göra då?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
MonicaLagerquist
11/5/19, 7:02 PM
#1

Klicka maten på en bricka.Frys in.Ta ut brickan ,ta bort maten från brickan och lägg maten i en burk .Förvara maten i frysen i burken.Sen kan du ta fram en klick i taget,

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
11/5/19, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I sådana burkar frös jag in barnmaten i , sedan tog jag fram dem ur frysen på morgonen .

HH 🙂

Cireea
11/5/19, 7:53 PM
#3

#1 Det var jättesmart, tack! 

#2 Dom där burkarna blir nog lite för stora när det bara är ett par hamstrar som ska ha av barnmaten. Det handlar om några teskedar per omgång.  När antalet hamstrar ökar, eller under tiden man har kullar, kan det säkert fungera. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IsabellsHamsterhem
11/6/19, 3:19 PM
#4

Jag fryser ner det i vanlig fryspåse, försöker platta till det så det tar mindre plats. Sen när det legat i frysen i 1-2 dagar så de verkligen är helt genomfrysta, så lägger jag ner alla plastpåsar med maten i en större platspåse och går ut och slänger i asfalten/mot en större sten. Då bryts det i mindre bitar och man kan enkelt lägga dem i en annan plastpåse och då bara ta upp så pass mycket man vill ha.
Man behöver en till plastpåse runt dem då den fryspåse de är i snabbt går sönder när man krossar det mot marken.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

[Flora1522]1
11/10/19, 8:21 PM
#5

Ta plastfolie och göra små ”barnmats karameller” och frysa in Då kan man beställa stolekern på portionerna själv också

Upp till toppen
Annons: