Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

Frysa in barnmat

2019-11-05 18:46 #0 av: Cireea

Att frysa in barnmat i kuber för att sedan ta fram en när det behövs tycker jag är supersmart. Men jag tänkte om någon här använder en alternativ metod. Om man inte har någon iskubsform tillgänglig, hur kan man göra då? 

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2019-11-05 19:02 #1 av: MonicaLagerquist

Klicka maten på en bricka.Frys in.Ta ut brickan ,ta bort maten från brickan och lägg maten i en burk .Förvara maten i frysen i burken.Sen kan du ta fram en klick i taget,

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-11-05 19:10 #2 av: Soligajag1

I sådana burkar frös jag in barnmaten i , sedan tog jag fram dem ur frysen på morgonen .

HH Glad 

Anmäl
2019-11-05 19:53 #3 av: Cireea

#1 Det var jättesmart, tack! 

#2 Dom där burkarna blir nog lite för stora när det bara är ett par hamstrar som ska ha av barnmaten. Det handlar om några teskedar per omgång.  När antalet hamstrar ökar, eller under tiden man har kullar, kan det säkert fungera. Glad

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2019-11-06 15:19 #4 av: IsabellsHamsterhem

Jag fryser ner det i vanlig fryspåse, försöker platta till det så det tar mindre plats. Sen när det legat i frysen i 1-2 dagar så de verkligen är helt genomfrysta, så lägger jag ner alla plastpåsar med maten i en större platspåse och går ut och slänger i asfalten/mot en större sten. Då bryts det i mindre bitar och man kan enkelt lägga dem i en annan plastpåse och då bara ta upp så pass mycket man vill ha.
Man behöver en till plastpåse runt dem då den fryspåse de är i snabbt går sönder när man krossar det mot marken.

Anmäl
2019-11-10 20:21 #5 av: Flora1522

Ta plastfolie och göra små ”barnmats karameller” och frysa in
Då kan man beställa stolekern på portionerna själv också

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.