Annons:
Etikettguldhamster
Läst 771 ggr
Li.nda
11/4/19, 11:52 AM

Så kan det gå...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha! Så det kan bli… (Lång historia) Jag gick i tankarna på att skaffa marsvin igen men fann inga som jag kände var den rätta, så jag la det lite på is, sedan fick jag erbjudande om att ta över en bekants kanin, har haft kanin också tidigare.. Den skulle isåfall vara lösgående och det var väldigt hastigt och lustigt så jag tipsade istället om en klasskamrat som kunde ta honom, jag hade inte riktigt platsen just nu. Så hörde en annan vän av sig igår, och frågade allmänt om man kunde lämna tillbaka hamstrar till djuraffären. Jag frågade givetvis varför och hon berättade om hennes dotter som inte kände att hamster var hennes grej, och mamman inte fann intresse. Trots det är min vän så sa jag ifrån givetvis. Tycker man bör tänka igenom ett sånt beslut när man aldrig haft djur tidigare. Jag som haft djur vet ju vad jag ger mig in på när jag väljer att ta hem dem, så då blir man inte besviken när det visar sig att hamstrar är nattaktiva t.ex. Jag ansåg inte att det var rätt att lämna tillbaka till djuraffären så jag bad henne sätta ut annons istället. Sedan tänkte jag på det några timmar, tog fram mina gamla tillbehör, dammade av dessa, fixade i buren och hörde av mig och sa att jag kan ta hem den till mig. Jag har haft hamster hela mitt liv men bara dvärghamstrar. Detta är en guldis och samma sekund som vi kom hem kändes det helt RÄTT! Hon är lite skygg, aldrig blivit buren då tidigare familj inte vågat. Men väldigt nyfiken, kommer fram till mig, nosar på mig, kollar runt i buren. Väldigt fin i pälsen och klara fina ögon. Helt underbar är hon och jag ser fram emot att ha henne hemma hos mig resten av hennes liv. ❤️❤️ Nu är projektet att få till en bra Bur, jag gjorde mig av med mina lådor när min förra hamster gick bort då jag la hamsteriet lite på is. Har en bit till IKEA så just nu har jag en tillfällig, lite mindre. Får ta mig till IKEA så fort som möjligt!! I förra familjen hette hon Fluffis, men den typen av namn är inte min stil 😂. Så får spåna vidare på idéer.

//Linda

Annons:
Starfall
11/4/19, 12:24 PM
#1

Åh, vilken söt liten hamstertjej 😍. Vilken tur att hon fick hamna hos dig, tyvärr alltför många hamstrar och andra smådjur som köps till barn som sedan tröttnar 😢. Hoppas ni får en lång tid tillsammans ❤️

Li.nda
11/4/19, 12:27 PM
#2

#1 Hon är helt underbar. Det känns skönt, kändes så fel att tipsa om annons för då skulle hon kanske komma till ännu en familj som tröttnar. Så jag är glad att hon kom hit, här ska hon få all kärlek som finns att ge ❤️ Fann så många fel i deras Bur, hamstervadd bland annat. Ett alldeles för litet Hjul även. Det gjorde ont i mig att se och är väldigt glad att hon är hos mig nu😍

//Linda

Li.nda
11/4/19, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det fick bli en Gry! 😍

//Linda

UlrikaD
11/7/19, 2:39 PM
#4

Grattis!! Hon är verkligen vansinnigt söt. Dom ögonen blir man ju helt kär i. Det finaste i hela historien, utöver lilla Gry (namnet passar ju henne perfekt) tycker jag är att du inte ens såg hur fin hon var innan du erbjöd dig att ta henne. En del väljer tyvärr vilka djur dom räddar efter utseende. Katter är ett stort exempel på det. Älskar såna här fina historier som motvikt till allt hemskt man ser varje dag. Så grattis till en ny familjemedlem. Och ett stort grattis till Gry som fått ny familj.❤

Li.nda
11/7/19, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tack snälla Ulrika! Hon är helt bedårande! Och som du säger, för mig spelade det ingen roll hur hon såg ut, det första jag tänkte när jag kom för att hämta henne var att jag var så himla glad att hon var i så fint skick trots allt! Det spelade ingen roll för mig hur hon såg ut så länge hon inte kom till fel familj igen. Så återigen, tack för dina fina ord ❤️ Tänkte uppdatera lite snabbt hur dagarna har gått. I måndags lämnade vi henne ifred (samma dag som hon kommit hem till oss) hon fick lite god gurka och enda gången vi var runt buren var när vi fyllde på vatten. Då var hon så rädd att hon fräste.. Aldrig någonsin har någon av mina hamstrar fräst så jag fick lite ont i hjärtat och tänkte att det är hemskt att hon har sådan skräck för människor trots att hon bott hos en familj tidigare.. 🥺 Ett tag senare skulle jag gå förbi och släcka och ser då Gry sitta bredvid buren! Hon hade klättrat ur samlalådan (en lite mindre samlalåda). Ajdå, buren har fungerat tillfälligt för mina tidigare hamstrar så jag blev chockad. Tog en liten kartong som hon kröp in i och sedan tillbaka till buren, lade på ett galler som lock för att det inte skulle hända igen. Tisdag: vaknar 07:00 av ett konstigt ljud. Går direkt upp och tittar i buren och ser då att den är tom! Hon har puttat undan gallret… Letar, letar och letar och tillsist hittar jag henne i badrummet! Så, jag får helt enkelt bege mig iväg och köpa en ny Bur, men jag är väldigt mycket för samlalådor så det blev en billigare duna tills jag har möjlighet att ta mig till IKEA (nästa vecka). Köpte även ett stort Hjul till henne, det vi hade hemma ansåg jag vara lite för litet så det ville jag inte ge henne. På grund av hennes rymningsförsök har jag varit tvungen att ta upp henne, första gången försökte hon hoppa ur lådan och skyggade undan för min hand. Andra gången gick det lite bättre. När jag skulle sätta ner henne i hennes nya Bur tog jag upp henne eftersom kartongen jag hade inte fick plats genom luckan. Då satt hon still i min hand. Onsdag: har satt buren på ett ställe i hemmet där hon hör oss och ser oss lite mer. (Fick flytta henne för om hon skulle rymma igen är detta rummet mer säkert). Hon har kissat i sitt sandbad flera gånger, hon har kommit fram och ätit mer än tidigare dagar, sprungit i sitt nya Hjul och när jag skulle ge henne lite morot så stoppade jag ner handen och då kom hon fram till mig och nosade på den. Torsdag: fyllde på vatten och mat, när jag tog ner handen för att sätta tillbaka matskålen kom hon ut, då testade jag klappa henne lite samtidigt som jag pratade med henne, då satt hon stilla och verkade inte rädd. Lät henne sedan vara ifred. Skulle lägga ner lite mer toapapper en stund senare och rensa lite och då klev hon upp i min hand. Tog inte upp henne ur buren utan jag gav henne gurka med andra handen och lät henne sitta där så länge hon behagade. Så vi gör framsteg här hemma, jag försöker göra det i hennes takt fullt ut samtidigt som jag vill visa att jag finns och jag är snäll. Hon är helt underbar och allt hon gör värmer i hjärtat ❤️

//Linda

[JayJay91]
11/10/19, 12:24 AM
#6

Så söt😍

Annons:
Cireea
11/11/19, 12:54 PM
#7

Fint att ta hand om en hamster som var i behov av nytt hem 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[JayJay91]
11/11/19, 4:09 PM
#8

Jag tar även hem en liten dvärghamster som behöver hem

Elmaa
11/15/19, 9:30 PM
#9

Vad skönt att höra att du är påläst!

Upp till toppen
Annons: