Annons:
Etiketthamster
Läst 501 ggr
[Coorneliaa]
2019-10-29 15:46

Blanda eget foder

Vet inte om det redan finns en tråd för detta och om det finns det får jag fråga där :) Men skriver här nu Jag har tänkt blanda eget Foder med Bunny dvärghamsterdröm expert som bas. Vad kan jag blanda i och hur mycket? Är helt ny på detta så ge mig alla tips och råd ni har :)

Annons:
Cireea
2019-10-29 17:18
#1

Varför ska du blanda ut ett eget Foder utifrån ett Foder som fungerar precis som det är? Fodrets värden är fina redan och har en bra variation. 

Att blanda eget Foder är svårare än man tror, allt du blandar i ändrar fodrets värden och därför måste du kunna räkna ut hur varje värde förändras och sedan få det att bli balanserat utifrån hamsterns näringsbehov. Om du inte har koll på dom kan du läsa mer om det i vår artikel om Foder

Man kan blanda i allt från örter till hundfoder, många blandar i olika fröer och Axa grynblandning också. Men som sagt, du måste se över ingrediensernas näringsinnehåll och sedan räkna ut hur procenten i fodret förändras.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Coorneliaa]
2019-10-29 19:05
#2

Behöver få i min kines mera protein och tänkte blanda i mera protein i fodret. Men nu när jag tänkt efter är det nog smartast att ha fodret som det är och ge extra protein på sidan av Nu till den andra frågan Hennes under tänder är vita Har gett hundmat,ärtplattor, mjölmask Men det hjälper inget utan dem har blivit vitare Är det pga protin eller nått annat? Hon är 6 månader gammal

Denna kommentar har tagits bort.
Cireea
2019-10-29 19:24
#4

#2 Då tycker jag det låter klokare att ge protein på sidan av för att hjälpa till. 

Det behöver inte vara ett kostrelaterat problem, även om det kanske är vanligast. Det kan handla om tandproblem eller att hamstern varit med om ett olycksfall. Vita tänder kan också tyda på infektion eller skada rent generellt. 

Om det inte hjälper att ge mer vitaminer och mineraler så kan det nog bero på något annat. 

För övrigt så tog jag bort din andra kommentar då det var en dublett 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: