Annons:
Etikettguldhamster
Läst 394 ggr
WolfFire93
2019-10-20 15:16

Vilken färg på hamstern?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem denna underbara tjej <3 lite nyfiken på vilken färg hon har :D om det behövs mer vinklar så får jag tyvärr göra det om någon vecka eller så, vill inte stressa henne när hon är ny :') (Jag tror på cinnomon, men hoppas på honey)

Annons:
WolfFire93
2019-10-20 15:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
WolfFire93
2019-10-20 15:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Cireea
2019-10-20 15:28
#3

Kan du visa stamtavlan?
Vad fanns det för andra färger i kullen?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

WolfFire93
2019-10-20 16:28
#4

Tyvärr kommer den från djuraffär så dem hade inga papper(dem får från uppfödare så dem var mysigaste guldhamster ungarna jag mött) Syskonen var viltfärgade, samma färg som hon och Sobel(tror jag)

WolfFire93
2019-10-20 16:29
#5

Bör man åka på utställningen eller något för att bedöma vilken färg hon har?

WolfFire93
2019-10-20 16:35
#6

(kan ha varit lavendel istället för sobel)

Annons:
Cireea
2019-10-20 16:48
#7

Ja då kan det vara klurigare att klura ut färg. Jag hade behövt bättre bilder, i dagsljus utan blixt. För blixten kan lura en med små skiftningar i färgen som egentligen inte är där. Det kan vara en honey, absolut. 
Försök få lite bilder från sidan, så man kan se kindteckningar och halvmånarna. 

Jag skulle dessvärre säga att ingen seriös uppfödare skulle sälja sina ungar till en butik. En seriös uppfödare vill kunna följa upp sina kullar för sitt avelsarbetes skull samt välja sina köpare med omsorg. Att sälja djuren till en butik gör att man förlorar all möjlighet att följa ungarnas utveckling, vilket gör att man inte kan följa sin avel och vet om det man gör är rätt eller om man måste tänka om. 

Dom måste inte komma från grossist, men det finns gott om oseriösa personer som avlar och sen påstår butiken att det är en "uppfödare". För uppfödare kan vem som helst kalla sig. Om det är en seriös en är en annan femma.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

WolfFire93
2019-10-20 18:18
#8

Okej :) tänkte nästan det :') får ta bättre bilder när hon har fått boat in sig lite <3 Jo jag vet :D jag letar igentligen efter gula linjer från uppfödare för mitt avelsproject X) Men när jag köpte carefresh så föll jag pladask för hur mysig hon var <3 Så hon får vara endast ett husdjur, om jag inte testar en kull på henne och skaffar en stamtavla åt henne <3

Cireea
2019-10-20 20:32
#9

#8 Ja du får göra det 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: