Annons:
Etikettguldhamster
Läst 509 ggr
HugoHamster
2019-10-12 07:10

Göra hamstern tam

Jag har köpt en guldhamster på 9 veckor som jag försöker att göra tam och jag har just nu endast kommit till steget att krafsa med bottenmaterialet och när jag gör det blir ha livrädd hur ska jag göra?

Annons:
Morris:)
2019-10-12 08:16
#1

Hur länge har du haft hamstern? Låt hamstern va i buren ett tag och låt den känna sig trygg. Sen kan du börja stoppa ner handen med en liten godis eller bara stoppa ner handen och låta hamstern lukta på dig. När det börjar gå bra så kan du ta en kopp eller transport Bur och ta med hamstern till hagen eller ett badkar utan något i (en handduk i botten) och sitta ganska när hamstern och göra så ett tag! Så har jag gjort med mina hamstrar och det har gått bra! Men tänk på att det tar tid för de flesta hamstrar så stressa inte☺️ lycka till

DunderBamse
2019-10-12 11:38
#2

Köpte du din hamster på en djuraffär eller uppfödare? På djuraffärer hanteras dom  inte lika mycket som hos en uppfödare så det kan vara en anledning. Ett tips är att om du ger din hamster toapapper som bomaterial kan du innan du lägger toapappret buren gnida papperna lite snabbt mot din hud. Sen när hamstern boar med pappret i huset blir den mer van med din lukt och kanske känner sig lite tryggare. Badkarstipset använde jag mig också av, den är också ett väldigt bra tips.

Upp till toppen
Annons: