Annons:
Etiketthamster
Läst 707 ggr
Cireea
2019-09-20 17:09

Hur ofta ger ni färskmat?

Jag har suttit och kikat igenom lite gamla trådar om Färskmat, främst trådar kring mängder och hur ofta man ger sin hamster något extra. Det är intressant läsning. Därför blev jag lite nyfiken över hur ni andra gör. 

Hur ofta ger ni er hamster Färskmat
Och hur ofta varierar ni?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2019-09-20 17:19
#1

Jag ger max tre gånger i veckan och varierar nästan varje gång 👍Barnmat brukar vara extra populärt, men även rå nötfärs brukar gå hem.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soffan123
2019-09-20 22:33
#2

Jag ger ingen Färskmat till mina hamstrar pga diabetes, har gett dom persilja och gurka men det tyckte dom inte var så gott

Min tvillingsyster är det finaste jag har

Cosmonautens
2019-09-21 09:58
#3

En gång i veckan, ibland två gånger. Försöker variera också, ibland lite salladblandning och ibland omelett med lite grönt i :)

Cireea
2019-09-21 11:11
#4

#2 Nej vad tråkigt med diabetes! 
Nu är jag inte jätte insatt i hamstrar med diabetes, men kan dom verkligen inte äta någon Färskmat då? Tänker att nötfärs, ägg, broccoli och sånt som inte innehåller ås mycket socker borde gå bra? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Soffan123
2019-09-21 13:14
#5

Mina hamstrar har inte diabetes men Campbell har lätt för diabetes men jag vet faktiskt inte om nötfärs, ägg etc går bra men enligt mina hamstrars uppfödare så får vi inte ge dom Färskmat alls.

Min tvillingsyster är det finaste jag har

Caersa
2019-09-21 15:22
#6

Vi ger max tre gånger i veckan

Annons:
Cireea
2019-09-21 18:22
#7

#5 Det var ju jättemärkligt.. om dom inte har diabetes så ser jag inte problemet med att ge Färskmat så länge du undviker sånt som innehåller mycket socker. Exempelvis majs och frukter.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
2019-09-21 20:00
#8

Tre gånger i veckan, är dålig på att variera så det blir mycket Barnmat. Ibland blir det dock lite rå  köttfärs 🙂

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

91Marran
2019-09-21 20:02
#9

Max två gånger i veckan. Ger väldigt lite per gång.

Mvh
Mig

apportbocken
2019-09-21 22:28
#10

Jag är dålig på det där med att köpa mat specifikt till Birgitta så det blir lite vad vi har hemma. Jag varierar mellan tre sorters protein och diverse små grönsaker och ger cirka 2-3 ggr i veckan.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Cireea
2019-09-21 22:48
#11

#10 Att ta det man har hemma som passa hamstrar är ju perfekt 👍 Så gjorde jag mycket förut, men med uppfödningen gick det åt så mycket att jag behövde köpa specifikt för hamstrarna så vi också fick något av det vi köpt hem till oss 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Twix741
2019-09-24 21:30
#12

Nu i senare dagar får min gamla guldhamtser färskat cirka 4 dagar i veckan och han verkar nöjd. Sen har han fri tillgång till hans torra Foder och även lite mat utspritt i buren.

Upp till toppen
Annons: