2019-09-08 20:27 #0 av: Kex!

Hej! 

Mitt namn är Lova Arnesjö och jag söker köpa en guldhamsterhona till avel i december - februari, 2019 - 2020. 

En kort presentation om mig och min uppfödning:  

Som tidigare nämnt heter jag Lova. Jag är 16 år och bor i Umeå. Jag har ägt hamster i ett antal år och har haft en guldhamsteruppfödning i en liten skala sen ht 2018. Jag fokuserar på att föda upp hamstrar som är friska och har ett gott temperament. 

Lite om hemmet: Mina hamstrar får komma ut flera dagar i veckan ur buren och får spendera då en bra stund i en lekhage. De burar jag använder är: akvarium (100 x 50 cm, 110 x 45 cm), terrarium (125 x 50 cm), DETOLF och ibland SAMLA 130 l. Jag ger hamstrarna färskfoder ungefär varannan dag och de får antingen Bunny Hamsterdröm Basic eller Bunny Hamsterdröm Expert som torrfoder. Torrfoder kastar jag ut eller serverar i skål beroende på hamstern. Jag har få hamstrar vilket leder till att alla hamstrar får den tid de behöver och får bo i en lugn miljö. 

Hamster jag söker: 

Jag söker köpa en guldhamster hona som tidigare nämnt i december - februari 2019 - 2020. Det viktigaste för mig är att hamstern verkar ha ett bra temperament då det kan vara svårt att veta vid en sådan ung ålder samt att föräldrarna har haft ett bra temperament. Jag söker en hamster i kategori 3: cremebaserat då det är den färg kategorin jag fokuserar på. Hårlaget får helst vara långhår men korthår går också bra. Rex går även bra men inte satin då min hane är det. Om hamstern har någon teckning eller inte är inte jätteviktigt men bandad är något jag gärna vill ha i min avel.  

Planerar du att ta någon kull i december - februari (tidigare eller senare går också bra) som stämmer in på ungefär på vad jag söker får du jättegärna kontakta mig! 

Kontakta mig: 

Mobil: 070 086 63 35 

Mejl: Lovaarnesjo@gmail.com 

PM

Kommentar på inlägget.