Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 440 ggr
batmanthebun
2019-08-15 11:11

Knöl

Jag har en omplacerings vintervit dvärghamster på 1.5 år som jag tog emot då dess syskon va elaka och bet ganska så rejält min lilla tjej på magen och de hade inte tid och plats att ta hand om henne själv, så jag tog hand om henne och gjorde rent hennes sår och allt har läkt så fint nu och va cirka 1 år sen det hände. Nu så har hon fått en knöl på magen, mellan framtassarna och är ungefär lika stor som en ärta. Pratade med veterinär och rådfrågade och de ansog att det är bättre att avvakta än att riskera mer komplikationer med operation. Hon är pigg och aktiv, äter, dricker och bajsar bra, pälsen är fin, verkar inte störa sig eller bete sig annorlunda men är ju medveten de är bytesdjur så de gärna gömmer om de har ont. Så nu till mitt dilemma, ska jag låta det vara och avvakta eller ska jag få låta tjejen somna in? Håller lite med veterinäreren om att operera känns som det kan göra mer dåligt en bra. Vill ju hon ska ha det så bra som möjligt så vet inte riktigt vad jag ska göra

Annons:
Cireea
2019-08-15 12:47
#1

Om hon inte verkar påverkas av knölen hade jag nog vågat avvakta och se hur den utvecklas. Sedan behöver det inte handla om en elakartad tumör, det kan vara exempelvis en fettklump. 

Jag hade nog velat få den undersökt av en veterinär dock,  bara för att få veta vad för sorts klump det är och ha det i åtanke när man tar ett beslut.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: