Annons:
Etikettguldhamster
Läst 436 ggr
_alicia
8/10/19, 3:02 PM

Försöker rymma

Min hamster försöker alltid rymma från sin Bur fast han har en detolf Bur med en sida av buren me 15 - 20 cm spån att gräva i och en del av buren är Sand och ett 27 cm Hjul och resten är 4 cm spån och jag byter ut leksaker var 5te dag och han får gå ut 1 - 2 timmar i mitt rum varje dag och ibland i vardags rummet men de räker inte de han vill ha mer han klätrarar på mig och vill up på sängen och så fort jag sätter ner handen i buren klätrar han på den Så snabbt att han nästan ramlar ner. Och den här veckan har han börjat ta ta tag i locket till buren och klättra som en apa och biter på metalen på sidorna av buren fast han har massa tugg leksaker. Funderar på att skaffa en hamster boll så att han kan springa runt över hela lägenheten men jag vet att hamster bollar inte är bra. Vad kan jag göra så att han inte blir så utråkad?

Annons:
Cireea
8/10/19, 3:12 PM
#1

Fodersök, sprid ut fodret i buren. Det kan dom pyssla med ganska länge. 
Lägg in färska grenar utifrån med blad, vi har en artikel om Gnagpinnar där du kan läsa om vilka träslag som fungerar. Det kan vara en rolig och givande sysselsättning, och blir också lite ändring i miljön. 

Testa en grävlåda med exempelvis jord, där kan du även gömma lite gott som han får söka efter själv. 

Gör leksaker där du gömmer godis, då måste han jobba för att komma åt dom och då kan det trötta ut honom. 

Du får testa olika saker för att hålla honom sysselsatt, vissa har mer energi än andra och då måste man försöka sitt bästa att tillgodose det. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
8/10/19, 3:27 PM
#2

Provat ett större Hjul?

Mvh
Mig

[E.Ama]
8/10/19, 6:47 PM
#3

Oj då. Vissa gillar inte gräva eller springa fritt, som tex min. Det är i hjulet han gör sig av med den där energin du beskriver.

_alicia
8/10/19, 7:31 PM
#4

Ska testa tack för svaren:)

91Marran
8/10/19, 8:45 PM
#5

Om du inte tar ut honom några dagar, så kommer kan troligtvis att lugna sig. Då tänker kan inte på att det är roligare utanför. Men köp ett tictachjul. Du har ju en stor Bur så det får plats.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: