Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 613 ggr
[Annikwa]
8/8/19, 8:00 PM

Grenar från fruktträd

Jag har läst att grenar från fruktträd är bra att gnaga på så jag klippte av en gren från vårt äppelträd och lade in i frysen ett dygn för att ta död på ohyra. Men nu undrar jag: kan man lägga in grenen med blad och allt, eller ska man ta av bladen?

Annons:
Cireea
8/8/19, 8:31 PM
#1

Det går bra att ge blad också, lär gärna mer om det i vår artikel om just Gnagpinnar. Finns att hitta under vår Artikelguide som ligger under "aktuellt just nu". 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Caeli
8/8/19, 8:48 PM
#2

Aha, nu gick det upp ett ljus här…! Häromdagen stannade det en bil och ett fruntimmer hoppade ur och började bryta av grenar på ett av våra äppelträd som växer utmed vägen. Nu begriper jag vad hon skulle ha dem till… 😠

Fridhäll
8/9/19, 11:43 PM
#3

#2 Vem f*n gör något sånt? Hade blivit MILT SAGT skitarg om någon bröt av kvistar ifrån NÅGOT jag har i min trädgård. FRAMFÖRALLT mina ympade äppelträd!! Man frågar ALLTID om ägaren om lov innan man gör något sådant….och helt seriöst, bryta av kvistar hur som helst har man väl blivit lärd sen man gick i blöja att INTE göra…. ren idioti är vad det är. Hoppas du gick ut och röt till ordentligt åt vilka det än var som bröt av dina grenar…så gör man ju bara inte… ledsen att det hände, så tråkigt att läsa : (

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Caeli
8/10/19, 9:39 PM
#4

#3 Javisst blir man sur…😠 Även om äppelträdet inte står i själva trädgården utan en liten bit utanför, så växer det på vår mark (bor på landet) och ingen har rätt att förstöra det… Hoppas också att alla vet att det inte är tillåtet att bryta/klippa grenar från några träd överhuvudtaget om man inte har tillstånd av markägaren. Att det INTE ingår i allemansrätten! Och jag vet vem äppelgrenstjuven är, hon bor några kilometer härifrån…

Upp till toppen
Annons: