Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 1039 ggr
Fridhäll
2019-08-07 06:23

Osäker på vad min dvärghamsters ljud/läte betyder.

Hej! Min lilla pojk som är en dvärghamster brukar göra ljud som jag är osäker på vad han menar. Han brukar ge ifrån sig lite dova ljud när jag håller honom. Ljuden som linkar knaster eller kutter, eller jag vet inte ens om det är knaster eller om det är kutter eller om han hackar med tänderna?! Eller om han har problem med lungorna? Har sökt runt på nätet men blir bara förvirrad då ljuden jag hittade inte riktigt stämde in med det han gjorde/gör. Eller-samt att jag inte kan höra skillnaden mellan de olika ljuden som är te.x chattering, clicking, chirping, coughing, hiccups et.c. Tycker att ljudet han gör stämmer mest in på om han är irriterad/arg eller om han är nyfiken och vill prata. Men är skitdåligt på detta och ju mer jag söker desto mer förvirrad blir jag… Är jätteorolig att något är fel eller/och om han har ont och måste tas till veterinär. Spelade in när han "kuttrade" eller vad det nu är, det är väldigt subtilt och lågt, så ni kanske måste ha hög volym när ni lyssnar! Är jättetacksam för alla svar!! Tack på förhand!!

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Annons:
Elmaa
2019-08-07 15:53
#1

Videon kom inte med!

Fridhäll
2019-08-07 16:55
#2

#1 Oj då..tack så jättemycket för att du berättade. skickar med den igen här, som sagt är lite hans ljud dovt men man hör rätt bra precis i början om man har hög volym! P.s är på mobilen så om det inte funkar denna gånger får jag skynda mig hem till datorn!

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Fridhäll
2019-08-07 17:36
#3

Gjorde en video med bildspel och la in ljuden där, kanske funkar nu?

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fridhäll
2019-08-07 17:57
#6

SVORDOMAR!! 
Hur dålig kan man bli?!

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Annons:
Fridhäll
2019-08-07 18:01
#7

WOHO! YES DET FUNKADE!!! SJÄTTE GÅNGEN GILLT!!!😃
Admin får mer än gärna ta bort de tomma inläggen jag postade innan…
Att jag är så himla kass på sånt här med att posta videos et.c i min ålder är f*n pinsamt…

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

[Coorneliaa]
2019-08-11 23:34
#8

Jag vet att iallafall med guldhamstrar så hackar dom tänder för att dom vill vara ifred men vet inte om det gäller för dvärg 🤷🏼‍♀️

Upp till toppen
Annons: