Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 511 ggr
Pichipooo
2019-07-31 10:12

Slutat springa i hjul??

Häromdagen blev vår Pichi (guldhamster 1 år snart) skrämd medan hon gnagde på buren. Vi har försökt kika i munnen och lite snabbt kan man kanske säga att en framtand är kortare än den andra. Det är jättevårt att se. Vet inte om det hände då el tidigare. 

Måste detta korrigeras? 

Hon äter  och gnager som vanligt och sover som vanligt, det enda som egentligen skiljer från dagen innan detta är att hon inte springer i hjulet lika mycket som innan. Hon sover mer. 

Om hon äter bra och pälsen ser fin ut (hon kan ta hand om sig bra) Behöver man åka till veterinär då? Vad tycker ni?

Annons:
Fridhäll
2019-07-31 22:59
#1

Att hon gnager på buren är ju inget positivt….ofta så gnager hamstrar på te.x gallret om dom är uttråkade, och det kan snabbt bli en vana. Nu vet inte jag vad för Bur du har så kan ju inte uttala mig om ditt fall, utan bara mer generellt. Hur ser tänderna ut annars? Vilken färg har dom? Är det stor skillnad mellan tänderna så skulle jag ta med henne till vet.? Det du kan göra annars är att försöka ta bild på tänderna (be någon hjälpa till) sedan kontakta veterinär via FirstVet! Lycka till, hoppas det inte är något allvarligt bara!

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Upp till toppen
Annons: