Annons:
Etiketthamster
Läst 401 ggr
Jag<3Hamstrar
2019-07-05 02:47

smart ide?

Hamstrar ska ju alltid ha tillgång till mat.

Men jag hade en kompis, som gav sin hamster mat 3 ggr om dagen.

När hon vaknade, vid middag och innan hon går och lägger sig, hon ger ju lagom mycket varje gång så det räcker mellan varje ''måltid''.

Funkar det att göra så??

Jag menar hamstern har ju alltid tillgång till mat och man ger ju lagom mycket

Annons:
[E.Ama]
2019-07-05 05:04
#1

Jag tycker inte det låter som en smart idé. Det kanske funkar, men varför? Sen vill ju många lagra mat in i boet och dem äter medans dem "sover". Min hade inte tyckt de va roligt att behöva gå till matskålen mitt på dagarna.

Cireea
2019-07-05 12:10
#2

Det är klart det kan fungerar men jag ser inte poängen med det? Låt hamstern ha fri tillgång istället för att portionera ut maten.. hamstrar äter inte mat så länge det finns, som andra djur kan göra. Hamstrar äter när dom är hungrig och lagrar sedan resten i sitt bo eller låter det ligga i skålen. 🙂

Sen behöver man självklart inte fylla på skålen (om man ger i matskål) så fort hamstern varit där och hamstrar hälften av maten. Man får hålla koll på hamsterns matförråd så det inte ligger 200g mat i huset och att man då fortsätter fylla på, det är bara onödigt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jag<3Hamstrar
2019-07-05 14:34
#3

#2 Tänkte precis likadant, tror inte jag kommer göra så, men min kompis kommer antagligen fortsätta

Upp till toppen
Annons: