Annons:
Etikettbildtråd
Läst 688 ggr
[Zingo.s]
2019-07-01 22:38

Inreda bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina hamstrar (guld och dvärg) bor i 130L samla lådor. Dem har ganska mycket inredning, men det verkar som att guldhamstern alltid har tråkigt eftersom hon springer runt ett varv i buren och sedan in i hjulet. Hon använder inte sin inredning vad jag har sett, så hon får ju ganska tråkigt. Hur ska jag inreda deras burar för att dem alltid ska ha någonting att göra? Jag vill inte köpa inredning från affär eftersom dem inte använder grejerna jag köpt. Jag ser på YouTube när hamstrarna använder inredningen och tuggar på den, men mina hamstrar gnager inte förutom på äppelkvistar och hundtandborstben jag lägger in ibland. Jag har testat att lägga in kartonger men dom används inte heller. Vill hamstrar ha proppfullt med inredning eller vill dem ha yta att springa på? Hur mycket jag än försöker inreda känns det som att burarna aldrig blir bra. Lägg gärna upp bild på era samla lådor ;) Ber om ursäkt om en liknande tråd redan finns, men jag vill ha nya bilder och förslag.

Annons:
[E.Ama]
2019-07-02 02:53
#1

Jag tycker du har en hel del leksaker, kanske till och med för mycket i en av dem. Jag känner igen mig i det du säger och det man får göra är att försöka hitta din hamsters intresse. Alla gillar inte samma sak. Min hamster vill för det mesta bara springa i hjulet, en annan gillade att gräva, ingen har varit den andra lik. Man får prova sig fram.

Fridhäll
2019-07-02 08:15
#2

Hej! Haha känner också igen mig, min Quassi (dvärghamster) gnager inte heller på alla boredom breakers, pinnar, kartongrullar eller tuggbara leksaker(BB?) Utan tuggar bara på mini tandborstar samt stänger ibland! Hur är gräv behovet? Ser inte på bilden hur mycket spån/strö du har i. Quassi älskar att gräva och klättra så har inrett hans Bur med nästan bara kaytee clean and cozy…. Men är ju kul när det är lite nivå skillnader i botten materialet tror JAG, men kan ha fel! Men som #1 säger så är ju alla olika, sen så beroende på vilken leksak det är så kanske man inte kan se om dom faktiskt leker med dom eller inte, om man inte har kamera eller lagt frön eller något, då använder dom ju den, men kanske inte "leker" så som vi(eller jag) tänker på att dom skulle använt den när jag köpte leksaken! Kan ta en bild av hur buren ser ut när jag kommer hem, är ute med kattorna just nu 🐱🐈

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

[Zingo.s]
2019-07-02 10:24
#3

#2 (jag vet inte om man får lägga in bilder från en hemsida) Dvärghamstern tycker om att gräva, så jag får nog lägga pengar på Cozy & clean. Jag tycker det är väldigt dyrt med sånt, men kanske värt?

Bild raderad av upphovsrättskäl //Admin

[E.Ama]
2019-07-02 16:06
#4

#3 Om din hamster vill sysselsätta sig genom att gräva så är det absolut värt de, till och med nödvändigt skulle jag säga. Det behöver inte vara cozy & clean. Finns en hel del man kan använda, det är billigare om man köper större pack. Finns massa trådar om Bottenmaterial.

[Zingo.s]
2019-07-02 16:11
#5

#4 tack :))

Elmaa
2019-07-02 20:35
#6

#2 vart hittar du caytee clean and cozy? Vill jätte gärna ha det!

Annons:
[Zingo.s]
2019-07-02 20:36
#7

Nu är burarna klara! Supernöjd! Hoppas att ingenting jag la in är giftigt.

[Zingo.s]
2019-07-02 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Bilden..?

[Zingo.s]
2019-07-02 20:39
#9

Båda blev superglada och springer runt och smakar på blåbär och mossan ;D

[E.Ama]
2019-07-02 20:45
#10

Snyggt!

[Zingo.s]
2019-07-02 21:02
#11

#10 Tackar :)

Fridhäll
2019-07-03 05:13
#12

LOL kom på att jag inte har någon inredning i någon av mina samla lådor just nu hahah, so no pic, sorry xD Du får ta bilder ifrån hemsidor om dom är public domain, alltså fria för alla att använda samt att du anger källan till bilden! Haha vad söta dom är 😍 Det blev jättefint! Blåbär ska nog inte vara några problem och ser inte vad det andra är 🤔 Nee det behöver inte vara kaytee clean and cozy, men läste mycket bra om det så bestämde mig för att testa och jag och framförallt Quassi är supernöjda!! Så mjukt och fluffigt och gräv vänligt😍 Jag hade träspån innan, men det dammade så mycket och luktade mycket tall, så tänkte att han gör ju tunlar och andas in det så det kändes inte alls bra, så bytte till carefresh samt alspån och/eller hampa, varav de två sistnämnda kan han inte göra tunlar i :( Så har det bara i botten! #2 Jag importerade det ifrån Storbritannien! Det var inte så dyrt tyckte jag, för 85l så gav jag cirka 280kr/styck sen frakten på 150kr, köpte 6 stycken 85l så det blev totalt 510l för ca 1600kr då jag också hade rabatt! Så jag var super nöjd! Så var definitivt värt det!! Kan verkligen rekommendera det om ni får tag i det! Det finns ju bara carefresh i Sverige vilket är både mycket dyrare och hårdare… Nu så vet jag att jag lägger ner väldigt mycket pengar på Quassi och det är ju upp till var och en hur mycket man vill lägga ner, men det VIKTIGASTE är ju att hamstern mår bra och inte hur mycket pengar man lägger ner! Mer pengar betyder nödvändigtvis inte bättre likasom mindre pengar inte nödvändigtvis betyder sämre! 😄 Man kan ju göra egen "carefresh" också, även om det kanske tar lite tid så sparar man in väldigt mycket pengar, finns videos på Youtube och trådar om hur man gör om någon är intresserad : ) Jag har även kontaktat Kaytee clean and cozy för att få tag i sälja i Sverige men den affären/företaget hade inte det endå lol… Det vi som köpare kan göra är ju att skriva/maila/prata med djurbutiker och meddela dom att det är något ni vill ha in. Tycker själv att utbudet av hamster leksaker etc är skitdåligt om man jämför med tex Storbritannien eller USA. Dom är ju iofs fler människor men det finns så mycket roliga leksaker och hus! Sen så kan man ju bygga själv om man orkar och har tid för det. Jag personligen tycker det är kul med DYI leksaker och hus men är så kass på att ta tag i det och göra det, och när jag väl gör det så ser det rent ut sagt förjävligt ut… så istället för att plåga alla i min närhet och FRAMFÖRALLT min hamster med mina skapelser så köper jag hellre 😂 Man ja tycker verkligen dom borde kunna gräva och göra tunlar, det kommer antagligen garanterat uppskattas !! :3 Så har du inte fixar det så rekommenderar jag att du gör det så snart som möjligt!! 😄

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Elmaa
2019-07-03 10:16
#13

#12 tack så mycket för svaret! Tycker också det är jätte synd att dom inte har det i affärerna, jag kanske borde skriva till typ zoo.se om det (: jag tycker också carefresh är rätt så hårt för att vara papper :\

Annons:
Upp till toppen
Annons: