Annons:
Etikettguldhamster
Läst 577 ggr
[HazelBelle]
6/26/19, 8:34 PM

Tips på burar?

Hej! Min guldhamster Daisy har en samlalåda som Bur, alltså den största. Men eftersom hon har visat beteende på att hon ofta är uttråkad så funderar jag på att skaffa en större Bur. Hon gnager ibland på gallret så det är nog inte aktuellt att köpa en "gallerbur".Jag vill ha en Bur som inte kostar så mycket och den ska gärna vara stilren. Har funderat på en detolf men det blir så svårt att fixa lock. Skulle kunna tänka mig akvarie eller terrarium men det är så dyrt att köpa nytt. Har ni några tips på någon Bur som är bra för en guldhamster? Tacksam för svar!

Annons:
[E.Ama]
6/26/19, 8:48 PM
#1

Jag kan inte komma på nåt annat, men om du har mycket pengar att lägga finns det exempelvis "living world green eco habitat" burar och liknande såna. Men de kostar mycket. Det är dock inte så svårt att göra ett lock till akvarie, så jag hade hellre köpt ett akvarium billigt på någon köp/sälj sida. Akvarium är stilrena dessutom.

[HazelBelle]
6/26/19, 8:54 PM
#2

#1 Har hört talas om living world green eco habitat och de verkar bra, men som du säger så är det ganska dyra. Men har du tips på några sidor där man kan hitta billiga /begagnade akvarium?

Cireea
6/26/19, 9:14 PM
#3

Läs gärna vår artikel om burar, länkar till den nedan. 

Ett akvarium behöver inte alls vara dyrt, då man inte behöver ett nytt. Köp ett akvarium som läcker, det kvittar för dig eftersom du inte ska ha fiskar där utan en hamster. Jag har fått flera av mina gratis eller för ett par hundralappar. 

Lock till detolf är inte svårt, har hört om någon som köper färdiga lister på exempelvis Biltema, sågat till och sedan häftat fast nät. Så det är fantasin som sätter stopp. 

https://hamster.ifokus.se/articles/5c8bd72fce12c4469900ccdf-bur?discussions-1


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[E.Ama]
6/27/19, 12:00 AM
#4

#2 Blocket och grupper på Facebook, lokala sälj/köp grupper om det finns.

OreoHamie
6/27/19, 12:53 AM
#5

Du kanske kan köpa buntband på Clas Ohlson (jätteenkla att jobba med, sök på zip ties (buntband på engelska) så får du se). Sedan kan du använda gallerdelar och binda ihop dem. Då har du ett lock som inte behövs sågas och sånt där.

Upp till toppen
Annons: