Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 367 ggr
Pellerina
6/18/19, 9:11 PM

Hamster boll

Hur pass bra eller dåligt är en hamster boll? En del säger att det är ok o en del säger att det inte är ok.

Annons:
[MelliOO]
6/18/19, 9:21 PM
#1

Jag skulle aldrig satt min hamster i en sådan. De skadar ryggen om de springer i den (iallafall om bollen är för liten). En del blir lätt stressade, de ser/luktar väl heller inte så bra där inne och borde typ springa in i saker. Mycket bättre med en hage:). Där får de undersöka saker istället för att springa i en boll.

Cireea
6/18/19, 9:22 PM
#2

Det är delade meningar kring hamsterboll. Jag anser att det finns betydligt bättre sätt att aktivera än en boll där djuret är instängd och inte själv kan bestämma när dom vill gå ut för att exempelvis dricka eller göra sina behov. 

För att inte tala om vilken skada bollen kan göra när djuren rusar rakt in i diverse möbler, en vägg eller ett element. Tidigare hade jag springbollar och jag insåg först senare hur illa det kan gå och hur stressade det är för djuret. 

Hamstrar är nyfikna djur och vill utforska det mesta, oavsett om det är bra eller dåligt för dom. Det betyder inte per automatik att det är bra eller att dom trivs. 

Jag rekommenderar därför inte boll.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Pellerina
6/18/19, 10:07 PM
#3

Tack. Då vet jag.

Upp till toppen
Annons: